Friday 14 August 2020

ORANG MELAYU SUDAH KENAL SIAPA UMNO SIAPA PAS

“ORANG  MELAYU
   SUDAH  KENAL
   SIAPA  UMNO
   SIAPA  PAS"

Tamrin Tun Ghafar

Sabtu - 08/08/2020
( 1 - 36 )


1.  "Sejak kalah Pilihanraya Umum ke14 yang lalu UMNO  dan PAS mula mengamalkan pendekatan politik ekstrem atau politik keterlaluan - UMNO  menggunakan politik perkauman dan PAS  pula menggunakan Islam sebagai senjata BAGI  MENDAPATKAN  SEMULA  sokongan orang Melayu.

2.  "Saya dan Shafie Apdal digugurkan dari Kabinet dan dipecat sebagai Ahli UMNO oleh Majlis Tertinggi UMNO  kerana membangkitkan isu 1MDB.

3.  "Berani saya katakan Najib dan dan penyokong - penyokong TELAH  MEROMPAK  hak rakyat dan Negara sedangkan PAS pula MENYOKONG perompak - perompak  tersebut - INI  ISLAM  APA ?

4.  "Orang Melayu tidak boleh ditipu lagi; MEREKA  SUDAH KENAL  SIAPA  UMNO  DAN  SIAPA  PAS”.

5.  "PERCAYALAH  SAYA  TIDAK  AKAN  SEKALI - KALI  BERSAMA  UMNO LAGI”.

6.   Itu adalah beberapa sedutan ucapan  yang diluahkan Muhyiddin bagi  menunjukkan  KEBENCIAN beliau terhadap UMNO  dan PAS tidak lama dulu.

7.  Apakah beliau langsung tidak berfikir  sebelum mengeluarkan kata - kata tersebut  atau setakat  seronok - seronok sahaja untuk dendangan  umum?

8.  Beranikah  beliau MENAFIKAN  dengan melakukan SUMPAH  LAKNAT  seperti  yang dilakukan oleh Najib di Masjid dan di dalam Mahkamah bahawa segala yang ditulis diatas  adalah FITNAH   bagi tujuan memburukkan watak 'WARAK atau ALIM' beliau?

9.  Jika BERSUMPAH  LAKNAT  itu  tidak baik dari sisi Islam , apakah beliau SANGGUP  MENYAMAN atau MEMBAWA  saya ke Mahkamah bagi membersihkan diri?

10.  Saya tidak mahu menyentuh apa yang dilakukannya semasa di Johor selaku Menteri Besar atau isu peribadi  yang melibatkan isteri orang sehingga kes tersebut dilaporkan ke Pejabat Agama Islam WP.

11.     Sebenarnya  perasaan BENCI  beliau  meluap - luap di dalam  dada setelah dimaki hamun, diperlekeh, dihina dan dipijak - pijak oleh UMNO ; beliau dilayani  seperti anjing kurap sehingga tiada parti yang mahu terima beliau kecuali Tun Mahathir melalui DEKLARASI  RAKYAT  yang kemudiannya menubuhkan Parti BERSATU.

12.  Sejarah amalan dan sifat semulajadi politik beliau  'TIKAM  BELAKANG'  atau  'MENGGIGIT  TANGAN  YANG  MEMBERI  MAKAN' bermula apabila beliau berjaya  menumbangkan Osman Saad ( Alfatihah ) , Menteri Besar Johor dan Ketua UMNO  Bahagian Pagoh  sedangkan Osmanlah yang mendidik beliau sehingga diangkat sebagai Ketua Pemuda UMNO  Bahagian  tersebut.

13.  Dendam beliau terhadap  Mahathir bermula setelah Mahathir  mengajak Perwakilan UMNO  MENOLAK  mereka yang MEMBELI  UNDI  atau yang mengamalkan POLITIK  WANG; ekoran saranan itu Muhyiddin kalah sebagai calon Naib Presiden UMNO.

14.   Kenyataan beliau di Singapura adalah pukulan terakhir atau ' the last straw' yang menyebabkan Abdullah Ahmad Badawi meletak jawatan sebagai Perdana Menteri.

15.  Apabila Najib naik menggantikan Abdullah, Muhyiddin naik pangkat sebagai Timbalan Perdana Menteri.

16.  Peluang beliau menggantikan Najib sebagai Perdana Menteri ekoran isu 1MDB TERBANTUT  apabila beliau  dipecat sebagai Timbalan Perdana Menteri dan Ahli UMNO.

17.   Kebencian  beliau terhadap  Tun bertambah lagi  apabila Tun  tidak melantik beliau  sebagai MENTERI  KEWANGAN yang diidamkan-idamkannya.

18.  Perancangan   beliau membalas dendam terhadap Tun  akhirnya berjaya apabila  MUSUH  KETATNYA, UMNO  dan PAS  dan beberapa  Ahli Parlimen lain berjaya MENUMBANGKAN Tun.

19.  TANPA  SOKONGAN  UMNO dan  PAS  perancangan beliau PASTI  TIDAK  AKAN KESAMPAIAN; inilah SUMBANGAN BESAR UMNO dan PAS kepada beliau.

20.  Cakap - cakap KONONNYA  beliau tidak berminat malah telah DIPAKSA  mengamblih alih jawatan  Perdana Menteri ke 8 itu adalah satu gimik politik atau dalam perkataan lain satu PEMBOHONGAN belaka.

21.  Oleh kerana terlalu seronok, tanpa menghiraukan kehadiran  beberapa orang Menteri di rumahnya,  beliau dengan menggengam tangan ( fist )  dengan BANGGA menyatakan “AT LAST I MANAGED TO BRING HIM DOWN SINGLE HANDEDLY atau AKHIRNYA  BERJAYA  MENUMBANGKAN  TUN MAHATHIR 'SINGLE HANDEDLY'.

22.  Tanpa disedari, beliau mempunyai SPLIT PERSONALITY atau DUA WAJAH YANG BERLAINAN - beliau menampakkan atau mempamerkan wajah ‘SEJUK’ dan ‘ALIM’ bagaikan ‘PIJAK SEMUT TAK MATI’ seorang yang boleh diharap dan dipercayai; bagi mencapai maksud tersebut stesen-stesen TV digalakkan mengulang tayang berkali-kali ‘BACAAN DOA’ beliau.

23. Beliau akan lakukan apa saja termasuk ‘’memancung’ sesiapa yang tidak sebulu atau yang cuba menghalang ‘nafsunya’.

24. PERCAYALAH,!selepas Najib didapati  bersalah oleh Mahkamah  Tinggi, beliau dan beberapa orang kepercayaannya sedang menunggu giliran Zahid Hamidi dan beberapa pemimpin UMNO lain ke Penjara Sungai Buloh; beliau akan pastikan Mat Hassan TIDAK akan dapat jadi Presiden UMNO dan Perdana Menteri kerana ‘nafsu’ beliau itu.

25. Bagi mengekalkan kedudukan, beliau akan lakukan apa sahaja TERMASUK  MENJILAT  LUDAH  DAN MUNTAHNYA SENDIRI sehingga sanggup MEMBAWA  Parti BERSATU  dalam Gabungan Muafakat Nasional yang terdiri dari UMNO  dan PAS; beliau TIDAK  PEDULI  dengan janji awalnya yang TIDAK  AKAN  BERSAMA UMNO dan PAS lagi.

26. Pemimpin - Pemimpin UMNO  HARUS  BERWASPADA  terhadap  'ULAR  KEPALA  DUA'  ini.

27. Sesiapa sahaja yang tidak menyokongnya, beliau  AKAN  cari jalan menjatuh dan  menggantikan mereka dengan 'ORANG  SURUHANNYA’.

28. Perkara ini sedang berlaku di Sabah apabila Parti Warisan yang dipimpin oleh Shafie Apdal, Ketua Menteri ENGGAN  MENYOKONG  beliau.

29. Musa Aman  yang TERPAKSA   berubat  di London dan menggunakan  tongkat dan  dibebaskan pula dari SEMUA  TUDUHAN MAHKAMAH  tiba - tiba sihat dan  tak perlu bertongkat lagi kini begitu bersemangat apabila MENDAPAT  RESTU  Muhyiddin.

30. Kehendak Muhyiddin  diperkuatkan lagi apabila Hamzah Zainuddin, Menteri Dalam Negeri merangkap Setiausaha Agong BERSATU yang  baru dilantik dan Nardin Awang, Setiausaha Politik Muhyiddin mengadap TYT  Yang Di Pertua Sabah.

31. Kehadiran kedua - dua orang 'SURUHAN' Muhyiddin itu adalah petanda atau bukti jelas hasrat campur tangan beliau dalam Politik dan Pentadbiran Negeri Sabah itu sendiri.

32. Malangnya NIAT  JAHAT  beliau  TIDAK  KESAMPIAN  apabila  TYT  Yang Di Pertua Sabah  BERSETUJU  membubarkan Dewan Negeri  dengan memulangkan  semula kuasa  penentu kepada rakyat Sabah.

33. Yang menjadi tanda tanya bagaimana polis yang di bawah kelolaan Kementerian Dalam Negari dimana Hamzah Menterinya TIDAK  MEMBENARKAN  rombongan Musa menghadap TYT Yang Di Pertua TIDAK  BEBERAPA  LAMA  selepas itu?

34. Seperti biasa Muhyiddin akan menampilkan imaj 'SEJUK' dan 'ALIM' nya seolah - olah beliau  TIDAK  TERLIBAT dengan rancangan jahatnya itu.

35. Kepada mereka yang terlalu TAKSUB   atau yang MEMENTINGKAN  PANGKAT  dan IMBUHAN  TANPA  MEMPEDULIKAN  PERINTAH  ALLAH sama ada sebagai Menteri, Timbalan dan Pengerusi - Pengerusi GLC, anda boleh bergembira di dunia ini  namun  INGATLAH  SERUAN  ALLAH SWT, anda semua TIDAK  BOLEH  LARI  dari dipersoalkan di Akhirat kelak.

36. BALIKLAH  KE PANGKAL  JALAN  SEBELUM  TERLEWAT.

Wassalam
Terima Kasih.

https://www.malaysia-today.net/2016/08/12/nika-gee-will-get-only-rm20-million-and-not-rm50-million/

2 comments:

  1. i always look forward to your post.All are good and berani.May Allah bless you

    ReplyDelete
  2. The unqualified, incompetent, nonsensical, garbage-spewing, rotten to the core, NO ELECTORAL MANDATE, power-mad & pecuniary-crazy buffoons & morons in Putrajaya haven't the slightest initiative to defend Malaysia's sovereignty.

    https://www.philstar.com/headlines/2020/08/23/2037228/coming-soon-west-philippine-sea-sabah-philippine-passports/amp

    ReplyDelete

R A S U A H

R   A   S   U    A   H REFORMASI REFORMATI Tamrin  Tun  Ghafar   Rabu - 14/02/24 ( 1 - 17 ) 1.   Kali  pertama  Dewan PWTC  tiba - tiba  sen...