Thursday 19 November 2020

AHLI PARLIMEN YANG PALING BANGSAT

AHLI  PARLIMEN  YANG PALING  BANGSAT

Tamrin Tun Ghafar

Jumaat - 20/11/20
( 1 - 21 )


1.  'Orang Berbudi
      Kita Berbahasa
      Orang Memberi
      Kita Merasa'

2.   Jika Kita Tidak
      Boleh  Membalas
      Budi
      Sekurang
      Kurangnya
      Kita
      Tahu Mengenang
      Budi

3.  Tiong King Sing, Ahli Parlimen Bintulu , Sarawak  AKAN  DIKENANG   sebagai  seorang  Ahli Parlimen yang terlalu BANGSAT oleh generasi kini dan akan datang.

4.  Tindakan beliau melemparkan tuduhan liar terhadap Tan Sri Dr. Noor Hisham Abdullah, Ketua Pengarah Kementerian  Kesihatan  yang  BEKERJA KERAS  menangani  Wabak Covid 19  telah  mengundang kritikan rakyat kerana  rakyat faham Tan Sri Noor Hisham  adalah  kepala atau ketua ribuan  doktor dan Kakitangan Hospital dan Kementerian; mereka TERPAKSA berpisah dengan keluarga, bertarung nyawa bagi menyelamatkan kita semua.

5.   Yang peliknya dari 72 orang Menteri, yang Bertaraf Menteri dan Timbalan  hanya salah seorang Timbalan Menteri Kesihatan sahaja yang bersuara, itu pun SETELAH  Tun Dr. Mahathir  ( Ahli Parlimen Langkawi ) dan beberapa Ahli Parlimen DAP membuat kritikan tegas.

6.   Sepatutnya Ahli Parlimen itu mempersoalkan di mana 'hilangnya' Adham Baba , Menteri Kesihatan dan 2 orang Timbalannya  yang TIDAK  MUNCUL.

7.  Mungkin oleh kerana yang melakukan perbuatan keji dan hina terhadap KP itu adalah  PENGAMPU Muhyiddin Yassin, yang kebetulan pula telah melantik beliau sebagai Duta Khas Malaysia ke China bertaraf Menteri, maka parti - parti lain dalam Perikatan Nasional  dan Muafakat Nasional  SENYAP  SERIBU  BAHASA.

8.  Beliau, jika faham, sepatutnya  merasa lega  kerana saya memilih untuk  tidak  menggunakan tajuk yang  LEBIH  KESAT  seperti  Ahli Parlimen Haramjadah, Barua, Bangkai, Binatang,   Yang Tak Tahu Mengenang Budi dan beberapa perkataan lain.

9.  Di satu ketika dahulu  Lim Guan Eng  dipenjarakan kerana  MEMPERTAHANKAN  MARUAH  seorang gadis Melayu bawah umur yang telah diperkosa oleh seorang pemimpin UMNO.

10.   Dalam kes terbaru ini 2 orang Ahli  Parlimen  DAP  yang  BUKAN  Melayu, YB RSN Rayer (Jelutong) dan YB Lim Lip Eng (Kepong) dihalau keluar dari  Dewan Parlimen kerana mahu MEMBELA  Ketua Pengarah Kementerian Kesihatan,   seorang Pegawai Tinggi Kerajaan yang kebetulan seorang Melayu / Islam yang dicemuh oleh BANGSAT  ini.

11.  Di mana Ahli - Ahli  Parlimen dari UMNO, PAS  dan BERSATU dan juga Parti - Parti lain yang kononnya  berjuang  untuk Melayu / Islam; mereka TIDAK  BERSUARA   seolah - olah  PEKAK  dan BISU - apakah  berkemungkinan  mereka ini semua TELAH  TERMAKAN  BUDI  dari Ahli Parlimen  BANGSAT ini?

12.  Cuba bayangkan apa akan jadi  jika sekiranya  Ahli Parlimen DAP  yang membuat  serangan seperti yang dilakukan oleh Ahli Parlimen Bintulu itu; SUDAH  PASTI  mereka akan diserang bertubi - tubi oleh UMNO , PAS  dan BERSATU  dan NGO - NGO  dan Parti - Parti Melayu lain atas dasar PERKAUMAN.

13.  Saya tidak pasti  sama ada Ahli Parlimen Bintulu ini adalah Tiong  yang PERNAH  DIKAITKAN  dengan skandal tanah  PKFZ  di Kawasan Pelabuhan Kelang di satu ketika dahulu.

14.  Jika  tekaan  itu benar, ini  bererti jika ada  Ahli - Ahli Parlimen Melayu / Islam yang mungkin disogok dengan wang ringgit , mereka dan keluarga  sebenarnya telah  TERMAKAN  DUIT  HARAM.

15.   Muhyiddin pula TIDAK  akan  bertindak terhadap beliau seperti MELUCUTKAN  jawatan Duta Khas ke China Bertaraf Menteri  kerana PERLUKAN  SOKONGAN  beliau.

16. Oleh kerana TAKUT terus diserang dan boleh menjejaskan  Muhyiddin sendiri maka akhirnya  atas nasihat, beliau TERPAKSA meminta  maaf - sama ada ikhlas atau sebaliknya itu pada beliau tidak penting.

17.  JIKA  'BUDGET' pun  TIDAK   dibentangkan di Kabinet dan Menteri  pula  TAK TAHU  apa yang dilakukan oleh Timbalannya dalam kes  JASA, maka  jawabnya Kerajaan Perikatan Nasional atau PN pimpinan Muhyiddin SEMEMANGNYA  TERLALU  LEMAH dan Ahli - Ahli  Parlimen pula  boleh ambil kesempatan  buat dan kata apa sahaja seperti Ahli Parlimen  BANGSAT ini.

18.  BUDGET  YANG  DI BENTANGKAN  BUKAN  UNTUK  MENANGANI  WABAK   COVID 19  DAN UNTUK  RAKYAT,  TAPI  IA LEBIH  KEPADA  MENENTU DAN  MENGUATKAN  KEDUDUKAN  MEREKA YANG  GILA KUASA  TERUS  KEKAL.

19.  Itulah  sebabnya  'Budget' yang dibentangkan baru - baru ini TIDAK  BOLEH  DISOKONG oleh mana - mana  Ahli  Parlimen jika mereka punyai fikiran WARAS!!

20.   'Terlajak Perahu
         Boleh DiUndur
         Terlajak Kata
         Buruk 
         Padahnya'

21.  Sebenarnya yang  takut mati  ialah ialah Ahli Parlimen Bintulu itu sendiri dan Menteri Air Suam  yang dimaklumkan memang berhasrat menggantikan Tan Sri  Noor Hisham kerana beliau lebih diyakini dan dipercayai oleh rakyat dari Menteri bodoh yang dilantik oleh seorang yang LEBIH  MEMENTINGKAN  DIRI  dari segala yang lain.

Wassalam
Terima Kasih.

2 comments:

  1. Do you need personal loan?
    Loan for your home improvements,
    Mortgage loan,
    Debt consolidation loan,
    Commercial loan,
    Education loan,
    Car loan,
    Loan for assets.
    financialserviceoffer876@gmail.com Whatsapp +918929509036

    ReplyDelete

10 TAHUN LAGI DAP AKAN JADI TUAN

10  TAHUN  LAGI  DAP  AKAN  JADI  TUAN Tamrin  Tun  Ghafar Khamis - 04/04/24 ( 1 - 19 ) 1.   Ketika  sebok  hendak  menyambut  Hari  Raya  y...