Monday 28 December 2020

DEMI !!!

DEMI !!!

Tamrin Tun Ghafar

Jumaat - 01/01/21
( 1 - 24 )


1.     Demi Kuasa
        Demi Ketuanan
        Demi Bangsa
        Demi  Negara
        Demi  Islam
        Demi Melayu
        Demi . . . . . . .

2.   Selain dari Demi itu dan Demi ini, satu lagi slogan yang tak asing ialah :

    'Tidak Melayu
     Hilang  Di Dunia'

3.  'Hidup Melayu
     'Allahuhakbar' !!!

itulah teriakan yang selalu dimainkan ke telinga para Perwakilan dan di tayang secara langsung oleh semua  stesen TV semasa Perhimpunan Agung Tahunan UMNO  dan PAS berlangsung.

4.  Tak cukup dengan berbagai slogan, mereka khususnya UMNO akan beramai - ramai menyanyikan dengan penuh semangat , malah ada yang mengalirkan air mata  lagu wajib parti tersebut :

    i.  'Bersatu
         Bersetia
         Berkhidmat'

ii.     'Anak Kecil
         Bermain Api'

5.  Jika diikuti ucapan Perasmian dan Penggulungan oleh Presiden  dan kebanyakan Ahli - Ahli  Kerja Tertinggi yang juga Menteri Kabinet, ia membuatkan orang Melayu  terlena diatas buaian seolah - olah ditiup angin sepoi-sepoi bahasa.

6.  Kebanyakan Perwakilan yang berucap pula bukan sahaja tidak berani berterus terang tapi lebih kepada menjaga periuk nasi mereka sehingga mereka lupa atau tidak peduli segala janji yang dilafazkan pada Perhimpunan sebelum itu.

7.  Kira - kira 30 tahun  lepas Tun Dr. Mahathir telah berterus terang MENGINGATKAN  kita  bahawa pada tahun 2020 atau mungkin  awal lagi orang Melayu  AKAN MENOLAK  UMNO kerana katanya ketika itu pemimpin - pemimpinnya TIDAK  lagi  berjuang untuk bangsa ; mereka berebut - rebut kuasa dan melakukan  rasuah  untuk kepentingan diri dan keluarga.

8.  Ingatan Tun menjadi kenyataan apabila buat pertama kali sejak penubuhan UMNO  pada tahun 1946, oleh kerana bencinya kepada sikap pemimpin - pemimpin,  orang Melayu MENOLAK  UMNO  pada Pilihanraya Umum ke 14 yang berlangsung pada hari Rabu ,  9hb Mei 2018.

9.   Oleh kerana MEMERLUKAN  sokongan orang Melayu yang telah jauh hati, kini TANPA  SEGAN  SILU pemimpin - pemimpin UMNO  mula  MENIUP SERULING  dengan harapan tikus - tikus yang  BOLEH  DIPERBODOHKAN  LAGI akan  mengikut mereka  sehingga mati kelemasan di dalam longkang.

10.  Kata mereka TANPA  UMNO  orang Melayu akan jadi pengemis di Tanahairnya sendiri.

11.  Yang sebenarnya  pemimpin - pemimpin UMNO  lebih senang jika orang Melayu terus miskin kerana dengan itu orang Melayu akan terus sokong mereka apabila dicampakkan gula - gula.

12.   Jika hilang sokongan , yang hilang  'REZEKI' ialah pemimpin bukan rakyat.

13.  ORANG  MELAYU  MESTI  BERANI  DAN  TIDAK  MEMBENARKAN  LAGI  DIRI  DARI  TERUS   DITIPU  OLEH  PEMIMPIN - PEMIMPIN  MELAYU  SENDIRI.

14.  Hari ini orang Melayu  di tiup  dengan semangat  takut dan benci kepada parti DAP dengan berbagai FITNAH kononnya Parti  tersebut

i.    anti Melayu
ii.   anti  Islam
iii.  anti Raja - Raja
iv.  anti itu dan ini

15.  Fitnah  ini samalah dengan  ibu bapa menakutkan anak - anak  mereka  kononnya ada hantu atau penunggu  di sebatang pokok di hadapan rumah mereka  sedangkan ia hanya satu taktik sahaja bagi menghalang si anak  keluar rumah  pada waktu malam ; akibatnya bukan sahaja si anak malah ibu bapa pun turut percaya ciptaan  mereka itu.

16.  Kelemahan pemikiran  dan sikap  sambil lewa sebahagian besar  orang Melayu adalah akibat sisa - sisa  pengaruh penjajah Inggeris.

17.  Mereka didorongkan  lebih kepada SENI  DAN  BUDAYA, digalakkan bercucuk tanam dan menangkap ikan secara kecil - kecilan  sedangkan mereka yang mendatang seperti orang Cina dan India  TERPAKSA   bekerja keras tambah pula TIDAK  ADA  DASAR  EKONOMI  KHAS  seperti  Dasar Ekonomi Baru ( DEB )  dan lain - lain Dasar  dan kemudahan termasuk pembelajaran.

18.   Apabila Tun menggunakan istilah  'MALAS'  sebahagian  orang Melayu marah, melenting dan naik angin tetapi yang sebenarnya  Tun MAHU  MELIHAT  lebih ramai lagi  orang Melayu  RAJIN  DAN  BERJAYA   dari rakyat Malaysia  yang lain - itu adalah CABARAN  BUKAN  KUTUKAN.

19.   Sudah sampai masanya kita orang Melayu  BERHENTI  menyalahkan orang lain  diatas kelemahan kita sendiri.

20.  Biarlah pantun  yang pernah dibisikkan oleh Penjajah Inggeris ke telinga datuk nenek kita dahulu  dijadikan  CABARAN  bagi kita  untuk lebih maju dan berjaya kini dan selama - lamanya :

   'Buai Laju Laju
    Sampai Pokok Sena
    Jika Beli Maju
    Pergi Kedai Cina'

21.  ALLAH  SWT  MENJADIKAN  KITA   BERBAGAI - BAGAI  AGAR  KITA  MENGHORMATI  DI ANTARA  SATU  DAN LAIN.

22.  ALLAH  SWT  JUGA  TIDAK  AKAN  MENGUBAH  NASIB  SESUATU  KAUM  JIKA  KAUM  TERSEBUT  TIDAK  MEMBUAT  PERUBAHAN  SENDIRI.

23.   JANJI  ALLAH  SWT  NERAKA  JAHANAM  BAGI  MEREKA  YANG   TIDAK  BERAMANAH, MENGAMBIL  KESEMPATAN   SECARA TERANG - TERANGAN  DAN  SULIT; 

   'Buai Tinggi Tinggi
    Sampai Cucur  Atap
    Baru  Tumbuh Gigi
    Dah Pandai Songlap

24.   Semoga mulai  tahun ini  2021 kita akan menyaksikan  Negara  terkeluar dari segala malapetaka politik dan ekonomi.

SELAMAT  MENYAMBUT  TAHUN  BARU.

Wassalam
Terima Kasih.

2 comments:

  1. FOR THE RAKYAT - NOW OR NEVER! NOW & FOREVER!

    The institutionalized crooks, conmen, criminals, BullShit artists etc. have made and are making the lives of the Rakyat miserable. Centuries, decades, years of pillaging, raping, plundering the nations coffers and Rakyat's funds & resources dry. It's Institutionalized Survival for them.

    Do You See Any of These Bastards & Bitches & Their Kids Lining Up In Front of the EPF Offices Withdrawing Their i-Sinar Funds, Their Own Retirement Funds, Before Even Retirement?!?!

    Freaking NO!

    Choose Suaram! Chose Aliran!

    ReplyDelete
  2. Do you need personal loan?
    Loan for your home improvements,
    Mortgage loan,
    Debt consolidation loan,
    Commercial loan,
    Education loan,
    Car loan,
    Loan for assets.
    financialserviceoffer876@gmail.com Whatsapp +918929509036

    ReplyDelete

10 TAHUN LAGI DAP AKAN JADI TUAN

10  TAHUN  LAGI  DAP  AKAN  JADI  TUAN Tamrin  Tun  Ghafar Khamis - 04/04/24 ( 1 - 19 ) 1.   Ketika  sebok  hendak  menyambut  Hari  Raya  y...