Tuesday 30 March 2021

APA KAH MENTERI DALAM NEGERI TAHU ?

APAKAH  MENTERI DALAM NEGERI TAHU?

Tamrin Tun Ghafar

Rabu - 31/03/2021
( 1 - 23 )


1.  Saya  tidak berminat  hendak menyentuh tentang Perhimpunan  Agung UMNO atau PAU  kerana  keputusannya  TELAH  PUN  DIJANGKA.

2.   Majlis Kerja Tertinggi  ( MKT ) menyerah  kepada  Perwakilan  membuat keputusan tapi hari ini PAU  serah semula  kepada MKT  tentukan  tarikh  bila  nak tarik break - dalam ayat mudah rakyat di pertontonkan permainan bola sepak oleh UMNO  dan MKTnya.

3.   Untuk apa dan siapa  ianya dilakukan; bak kata  orang muda TST  -  Tahu Sama Tahu !!! jer lah.

4.  Lebih baik artikel  ini ditumpukan kepada isu yang lebih SERIUS dari  TERUS  ditipu oleh Jawa kaki pukul ini.

5.  Jika Azman Osman, Penolong Pengarah  Cawangan Khas Anti Pengganas ( E8 ) tidak mendedahkan  percubaan membunuh ini, tidak mustahil ianya akan senyap begitu saja.

6.  Begitu juga  jika sekiranya ia tidak serius takkan Majlis Presiden Pakatan Harapan atau PH   sanggup mengeluarkan  satu kenyataan serius berhubung perkara tersebut.

7.  Ia berhubung cubaan membunuh  Perdana Menteri ketika itu,?Tun Dr. Mahathir; Menteri Kewangan, Lim Guang Eng; Menteri Agama, Dr. Mujahid Yusof Rawa dan Tommy Thomas, Peguam Negara.

8.  Kepada Pasukan Polis  khususnya Cawangan Khas Anti Pengganas ( E8 ), kita  mengucapkan setinggi tahniah  di atas kejayaan mematahkan percubaan tersebut.

9.  Oleh kerana ianya terlalu serius saya yakin Cawangan tersebut mungkin telah memaklumkan  kepada Ketua Polis Negara ( IGP ) yang kemudiannya menyampaikan maklumat itu kepada Menteri Dalam Negeri yang  kebetulan ketika itu adalah Muhyiddin Yassin.

10.  Terserahlah  sama ada beliau  telah memaklumkan kepada Perdana Menteri atau menyimpan sahaja maklumat itu.

11.  Jika Perdana  Menteri tidak dikongsikan   maklumat  tersebut maka TINDAKAN  TEGAS  BOLEH  diambil terhadap Muhyiddin.

12.  Apakah beliau  berharap jika pembunuhan itu berlaku maka  beliaulah jadi pengganti Perdana Menteri?

13.  Seperti berbagai tuduhan yang dilemparkan termasuk dakwaan beliau pernah mengadakan hubungan seks dengan Nika Gee, isteri orang ketika itu dan dakwaan  isu projek bernilai lebih RM1.2  Billion yang diberi kepada menantu beliau  tidak lama dulu  dan isu pembinaan 3 Balai Raya di Pagoh, Kawasan Parlimen beliau  berniliai RM35 juta diberi  TANPA   TENDER, begitu juga  cabaran beliau menghadiri  DEBAT  TERBUKA, beliau memilih memekakkan telinga dan menutup mulut seperti orang bisu.

14.  Seperti  SUMPAH  JAWATAN, Agong  WAJIB  BERLAKU  ADIL  DAN  PERLU  mengarahkan satu  Suruhanjaya  Di Raja  diwujudkan SERTA MERTA   yang dianggotai oleh  mereka  yang berintegriti  atau  dalam  lain - lain perkataan  mereka yang tidak boleh dibeli atau disuap dengan wang ringgit atau projek  bagi MENYIASAT  perkara tersebut sehingga ke akar umbi.

15.  Suruhanjaya  Di Raja ini  diberi tempoh masa yang tidak lama dan perjalanannya  boleh diikuti oleh rakyat.

16.  Dengan kuasa yang ada di tambah pula   MENDAPAT  SOKONGAN  KUAT  YDP Agong, maka beliau  boleh buat apa saja termasuk Mengisytiharkan  Darurat  dan  menggantung Persidangan Parlimen.

17.  Justeru TIDAK  MENGHAIRANKAN  LANGSUNG  JIKA  Agong juga bersetuju dengan  'nasihat'  seorang Perdana Menteri ysng  TIDAK  ADA  MAJORITI   DAN  MARUAH  ATAU  INTEGERITI  di mata rakyat dan dunia bagi MENOLAK cadangan penubuhan Suruhanjaya Di Raja MENYIASAT perkara ini.

18.  Hari ini Muhyiddin boleh guna wang ringgit dan ugutan  bagi mendapat  lebih banyak  katak - katak melompat ke kolam beliau; ini semua dilakukan bagi meyakinkan  Agong  dan  Raja - Raja Melayu  KONONNYA beliau sudah ada majoriti.

19.  Katak - katak ini pula  melompat KONONNYA  demi  rakyat Kawasan yang diwakili mereka dan KONONNYA  Muhyiddin adalah Perdana Menteri terbaik sejak Merdeka.

20.  Rakyat dan Pengundi  tahu  mereka sama ada telah diugut dan dalam masa yang sama di bayar berjuta ringgit.

21.  Jika UMNO / BN yang  begitu gagah dengan  'CASH  IS  KING' dan  hampir kesemua Jentera Kerajaan digunakan  TERMASUK  beberapa orang Raja yang  SANGGUP  MELANGGAR  PERLEMBAGAAN  semata - mata mahukan UMNO/BN  terus berkuasa namun rakyat khususnya pengundi  MENOLAK , inikan  pula  Muhyiddin dan BERSATUnya.

22.  SEKALI  LAGI  SEBAGAI  AMARAN, Parti  BERSATU, Insha Allah  setelah kalah  pada Pilihanraya Umum akan datang,  Muhyiddin, Azmin, Hamzah dan ramai lagi  juak - juaknya  PASTI  akan disiasat  dan di hukum.

23.  FIKIRLAH  SEBELUM  NASI  MENJADI  BUBUR.


Wassalam
Terima Kasih.

4 comments:

  1. Halo semuanya

    Nama saya FRADESY RIRITIA, saya dari Indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu Anda semua yang sebenarnya, semua orang yang Anda lihat posting mereka di blog dan situs web ini adalah pencuri (PENCURI), saya telah menjadi korban cerita mereka dan mereka telah menghancurkan hidupku.
    Saya di sini bukan untuk bercerita tentang bagaimana saya ditipu dan bagaimana saya kehilangan banyak uang karena mereka.

    Saya di sini untuk memberitahu Anda PERUSAHAAN PINJAMAN yang benar dan satu-satunya yang dikirim ALLAH untuk mengubah hidup saya, mereka SEMUA PINJAMAN HIBAH GLOBAL, mereka adalah satu-satunya perusahaan pinjaman asli yang diakui dan didanai oleh BANK DUNIA.

    Mereka adalah satu-satunya perusahaan pinjaman asli, mereka memiliki syarat dan ketentuan pinjaman yang cukup besar, untuk memahkotai semua pinjaman mereka terjangkau dan cepat dicairkan tidak seperti perusahaan palsu lain yang Anda lihat di sini secara online yang akan mengambil uang Anda tanpa mencairkan pinjaman Anda,
    Tolong jangan tertipu oleh penguji yang memiliki nomor indonesia dan whatsapp, mereka semua scammer, bagaimana bisa perusahaan perseorangan memberikan pinjaman ?, itu pertanyaan pertamamu orang-orangku.

    Rekan-rekan saya di Asia, saya mohon Anda untuk mendengarkan saya karena saya bersumpah kepada Anda dalam nama Allah, bahwa saya mengatakan kepada Anda semua yang sebenarnya, PINJAMAN HIBAH SEMUA GLOBAL, perusahaan adalah satu-satunya perusahaan yang dapat diandalkan dan mereka akan memastikan Anda menerima pinjaman Anda setelah Anda menyelesaikan proses pinjaman sesuai kebutuhan.
    Mengapa Anda tidak berada di antara kabar baik ini dengan menghubungi mereka segera jika Anda SANGAT TERTARIK untuk meninggalkan perjuangan finansial Anda dan untuk meningkatkan taraf hidup Anda, berikut adalah EMAIL mereka allglobalgrantloan@gmail.com.

    Anda sangat bebas untuk menghubungi saya di email saya fradesyriritia12@gmail.com untuk informasi lebih lanjut, saya akan senang mendengar Anda berbagi cerita kebahagiaan Anda sendiri.
    Terima kasih semua, dan semoga ALLAH memberkati SEMUA PINJAMAN HIBAH GLOBAL karena telah memberikan saya kegembiraan baru ini.

    NAMA Perusahaan: SEMUA PINJAMAN HIBAH GLOBAL EMAIL Perusahaan: allglobalgrantloan@gmail.com. Whatsapp Perusahaan: +1 (301) 971-4445 Email Saya: fradesyriritia12@gmail.com

    ReplyDelete
  2. Salam alaikum

    1. saya sangat hormat dan sanjung keikhlasan tuan menzahirkan perasaan dan penilaian yang kritis terhadap mereka yang berada dipuncak kuasa pemerentahan negara Malaysia yang tercinta.
    2. Saya bersyukur kepada Allah yang telah melahirkan tuan sebagai seorang putra kepada Almarhum Tun Ghafar Baba yang telah berjaya membentuk peribadi tuan yang sangat tegas. Mudah-mudahan Allah cucuri rahmatNya ke atas roh almarhum. Amin.
    3. Banyak kepincangan yang telah dilakukan oleh pemerentah (gulungan ahli politik dan Raja) negara Malaysia ini.
    4. Pengetahuan tuan sangat meluas. Namun saya ingin juga tahu adakah tuan sedar akan kezaliman yang khusus yang telah dilakukan oleh Kerajaan atau Ketua Kerajaan Malaysia ke atas seorang Melayu warganegara Malaysia bernama Ablen Ibram Bin Hamid.
    5. Harta anak Melayu ini telah dirompak oleh Kerajaan (PM6). Usaha untuk merampas keseluruhan harta anak Melayu ini juga telah cuba dilakukan dengan *mematikan* (keluarkan Sijil Mati dan Surat Wasiat palsu) beliau.
    6. Allah MahaMerancang; maka pakatan jahat ini gagal dan kes anak Melayu ini sekarang berada di dalam pengurusan Mahkamah Dunia (International Court of Justice :ICJ).
    7. Untuk mendapatkan butiran lanjut berkenaan kes ini tuan bolehlah rujuk pada pautan di bawah:-

    http://neilkeenan.com/neil-keenan-update-they-are-all-watching-you-malaysia/

    http://neilkeenan.com/neil-keenan-update-malaysian-dead-man-walking-caper-part 2/

    http://neilkeenan.com/neil-keenan-update-what-goes-up-must-come-down/

    ReplyDelete
  3. Do you need personal loan?
    Loan for your home improvements,
    Mortgage loan,
    Debt consolidation loan,
    Commercial loan,
    Education loan,
    Car loan,
    Loan for assets.
    financialserviceoffer876@gmail.com Whatsapp +918929509036

    ReplyDelete
  4. Singkat kata untuk keuntungan luar biasa yang anda bantu saya perolehi hanya dalam seminggu dengan strategi pilihan binari. Maaf kerana saya ragu pada awalnya, saya melabur $ 200 dan memperoleh $ 2,500 hanya dalam satu minggu, dan terus melabur lebih banyak lagi, hari ini saya mempunyai kewangan berjaya, anda boleh menghubunginya melalui E-mel: (tdameritrade077@gmail.com) whatsapp (+447883246472) Saya nasihatkan anda jangan ragu-ragu. Dia hebat.

    ReplyDelete

R A S U A H

R   A   S   U    A   H REFORMASI REFORMATI Tamrin  Tun  Ghafar   Rabu - 14/02/24 ( 1 - 17 ) 1.   Kali  pertama  Dewan PWTC  tiba - tiba  sen...