Sunday 20 September 2020

'NOTHING TO HIDE - BERANI KAH MUHYIDDIN

'NOTHING  TO  HIDE' - BERANIKAH MUHYIDDIN?

Tamrin Tun Ghafar

Sabtu - 20/09/2020
( 1 -  20 )


1.   Bagaimana PENGKHIANATAN  Si Kitol  sehingga bukan sahaja merupakan punca kehancuran Kesultanan Melayu Melaka bahkan tanpa disedari tindakannya juga telah memecah belahkan masyarakat Melayu ketika itu.

2.   Bencinya rakyat terhadap PENGKHIANATAN  tersebut, setelah dihukum, mayat dan rumahnya dihumbankan ke dalam laut.

3.   Walaupun cerita itu dongeng atau direka, namun ia menjadi ingatan kepada kita semua agar berhati - hati terhadap PENGKHIANAT  yang pintar  berlakon dan hanya  pentingkan diri semata-mata.

4.   Kira - kira 2000 tahun dahulu, Raja Rom, Julius Ceaser  telah  dibunuh oleh ORANG  KEPERCAYAANNYA, Brutus atas alasan kononya   hendak menyelamatkan  Rom dari kehancuran, namun selepas peristiwa tersebut keadaan ekonomi di Rom menjadi lebih gawat lagi.

5.   Brutus yang berjaya melakukan PENGKHIANATAN tersebut  dibantu oleh sebahagian  Ahli  Parlimen Rom.

6.   Apa yang pernah berlaku  terhadap Julius Ceaser dan cerita dongeng Si Kitol sudah pun berlaku beberapa bulan lepas di negara kita ini.

7.   Muhyiddin , Azmin dan Hamzah adalah PERANCANG  UTAMA   yang sanggup menggigit  tangan yang  memberi mereka makan kepada mereka.

8.   Sebenarnya  peristiwa  LANGKAH  SHERATON  adalah langkah terakhir menjelang RAMPASAN  KUASA sehingga penubuhan KERAJAAN  PINTU  BELAKANG  atau istilah  Lebai Malang ialah KERAJAAN  TEBUK  ATAP.

9.  Tidak masuk akal Tun boleh peluk UMNO  dan penyokong kuatnya, PAS  sedangkan sebahagian besar pemimpin mereka terdiri dari 4 golongan iaitu - PENIPU, 
PENYAMUN, PEROMPAK  dan PENCURI.

10.   Oleh kerana terlalu bodoh dan tak bermaruah mereka dibawah  begitu mudah digula-gulakan dengan  hanya mendapat sedikit upah seperti duit poket, kenderaan dan baju T percuma, duit minyak kereta dan motosikal, mereka akan   berarak ke hulu  ke hilir dengan melaungkan - 
 'HIDUP  MELAYU !!!'

11.  Amat mustahil mereka yang berjawatan seperti Menteri, Timbalan Menteri dan Pengerusi - Pengerusi  GLC AMBIL  PEDULI  saranan Tengku Razaleigh Hamzah, Pengerusi Jawatankuasa  Majlis Penasihat  UMNO  agar mereka meletak jawatan.

12.  Yang penting bagi mereka ialah gaji yang lumayan dan kemudahan - kemudahan lain seperti elaun rumah dan keraian, kereta, kemudahan kapalterbang dan bilik VIP ,  pemandu dan bodyguard yang terpaksa membawa fail mesyuarat; mereka ini langsung TIDAK  PUNYAI  PERASAAN  MALU  DAN TIDAK  BERMARUAH.

13.  MUHYIDDIN :

Salah seorang PENGKHIANAT  yang mempunyai  sejarah TIKAM  BELAKANG sejak era  Othman Saat ( Alfatihah ) lagi, diikuti  bagaimana di saat akhir  beliau mensabotaj Abdullah Ahmad Badawi  dengan kenyataannya dari Singapura dan kemudian berkaitan Najib Tun Razak dalam isu 1MDB.

Bagi merebut jawatan Timbalan Presiden UMNO pula beliau tergamak melakukan apa sahaja termasuk megenepikan kawannya, Ali Rustam, kini TYT Melaka dan Isa Samad , mantan Pengerusi FELDA.

Sehingga kini beliau TIDAK  BERANI  menyaman Azwanddìn Hamzah, mantan Presiden Jaringan Melayu Malaysia  atau JMM berhubung isu hubungan seks sulit dan haram beliau  dengan Nika Gee Siew Yee, ISTERI   Stanley Clement Augustin , seorang Pendakwa Raya atau DPP  ketika itu.

Kadang - kadang terfikir  tak mungkin anak Pak Lebai  yang dilihat sebagai budak baik dan boleh  dipercayai dengan membaca doa di kaca TV  boleh MELAKUKAN  HUBUNGAN SEKS dengan isteri orang?; sejahat - jahat lelaki  biasanya  tidak menyentuh isteri orang.

14.  AZMIN  ALI:

Pernah bertugas dengan Dr. Mahathir dan kemudian  dengan Anwar Ibrahim sebagai Setiausaha Sulit di pelbagai kementerian.

Hubungan beliau dengan Anwar mula renggang ekoran LANGKAH  KAJANG yang berakhir dengan perlantikan beliau sebagai Menteri Besar Selangor menggantikan Khalid Ibrahim.

Walaupun di satu ketika dahulu  dianggap sebagai orang yang paling rapat dan dipercayai  Tun Dr. Mahathir namun  rupa - rupa beliau adalah umpama seekor ular  di dalam selimut yang  SANGGUP  MEMATUK Tuannya.

Kini  merupakan  orang kepercayaan Muhyiddin ;  setelah dilantik sebagai Menteri Kanan dan bagi tujuan mengampu beliau sanggup membuat tuduhan kononnya selama 22 bulan memerintah  Kerajaan PH  pimpinan Tun Dr. Mahathir telah gagal memulihkan ekonomi negara sedangkan beliau sendiri adalah Menteri Ekonomi ketika itu.

Tak pasti sama ada beliau  BERANI SAMAN  MALU Haziq Aziz dalam  kes  SEMBURIT -  ini adalah tuduhan  AMAT  SERIUS  yang bukan sahaja mencalar maruah beliau malah  keluarga dan kedudukan sebagai seorang Melayu dan beragama Islam.

15.  HAMZAH ZAINUDDIN:

Menteri Dalam Negeri yang dihantar Muhyiddin bersama  Nardin Awang, Setiausaha Politik Muhyiddin  untuk cuba melobi agar Musa Aman dilantik  sebagai Ketua Menteri menggantikan Shafie Apdal  namun misi itu telah menemui kegagalan.

Hamzah dan beberapa rakan MP telah  melompat  dari UMNÒ ke BERSATU.

Juga merupakan orang kepercayaan Muhyiddin sehingga beliau  BERJAYA  MENGATASI  beberapa pengasas BERSATUbagi jawatan  Setiausaha  Agung parti itu.

Semasa kes liwat pertama dahulu, beliau telah MENUDUH Anwar Ibrahim  cuba MENGGODA  isteri kedua beliau; satu tuduhan yang melanggar undang - undang,  namum difahamkan sehingga ke hari ini   TIDAK  ADA  sebarang tindakan undang - undang  pun di ambil terhadap Anwar tambah pula kini beliau merupakan Menteri yang bertanggungjawab dalam hal ehwal polis  - sama ada perkara itu benar-!benar berlaku atau sebaliknya - 
HANYA  JAUHARI  SAHAJA  YANG  MENGENALI  MANIKAM.

16.  Kini rakyat 'confuse', tak tahu cerita sebenar mengenai  PERLETAKAN  JAWATAN  Tun sebagai  Perdana Menteri, justeru  dicadangkan  kedua - dua mereka, Tun Mahathir dan Muhyiddin disemukakan di satu pentas agar rakyat tahu siapa yang bercakap benar dan siapa yang berbohong - ia serupa juga dengan konsep :

 'NOTHING TO HIDE'.

Hanya ketika itu Najib   PENGECUT, memberi berbagai alasan yang tak masuk akal sehingga polis dikerah  TIDAK MEMBENARKAN  Tun meneruskan ucapan di pentas yang disediakan.

17.   Sekurang - kurangnya  walaupun BUKAN  ISLAM, Chua Soi Lek, telah  berani MENGAKU   bahawa lelaki dalam gambar yang sedang mengadakan hubungan seks dengan seorang wanita yang bukan isterinya adalah beliau, dan dengan pengakuan tersebut beliau MELETAK  SEMUA JAWATAN , Menteri dan Presiden Parti MCA serta merta.

Ini namanya  ANAK  JANTAN , BERANI  BUAT  BERANI  TANGGUNG, bukan bersembunyi disebalik MEMBACA  DOA dan TIDAK  BERANI  MENGAMBIL SEBARANG  TINDAKAN  UNDANG -  UNDANG  terhadap Azwanddin Hamzah atau Lokman Adam.

18.   Bagi mengakhiri  tulisan ini saya telah diizinkan menggunakan seloka atau pantun  dengan sedikit pindaan  berikut oleh sahabat saya, Dato' Mohamad Ariff Sabri Abdul Aziz  yang lebih dikenali sebagai SAKMONGKOL AK47  :

  'Dagang Pak Malau
   Dagang Bertempat
   Dagang Hamba
   Musafir Lalu
   Semoga Mereka
   Berani Berdebat
   Dedahkan Segala
   Tuduhan Palsu'

19.   Kita doakan agar beliau kembali pulih  segera dari  segala penyakit yang beliau alami sejak beberapa tahun lepas.

20.  Untuk makluman, SAKMONGKOL  pernah menjadi Ahli Dewan Negeri Kawasan Pulau Tawar dalam  Parlimen Pekan dan pernah bertugas sebagai Ketua Penerangan UMNO Bahagian tersebut; beliau  juga pernah menjadi Ahli Parlimen Raub atas tiket Parti DAP.


Wassalam
Terima Kasih.

5 comments:

  1. To digress :

    Muslim & Islamist Radicals & Organizations & Network are exploiting a central tenet of the religion, known as tawhid. Zahran Hashim of the Sri Lanka Easter Terrorist Attacks was following a strain that can be clearly heard & read in 9/11's UA Flight #93 CVR Recording Transcipt. The contents of the Transcript is self-explanatory. An SCMP article attempts to dissect the strain & its fanatical believers.

    http://www.nbcnews.com/id/12286423/ns/us_news-security/t/united-airlines-flight-cockpit-tape-transcript/

    https://amp.scmp.com/week-asia/society/article/3010472/truth-about-tawhid-how-violent-strain-islam-linked-sri-lanka

    ReplyDelete
  2. Bro Isham,

    Is this short video clip about Kisah Cinta Sesama Jenis Lebai?

    Is PLU = People Like Ustaz?

    Is LGBT = LEBAI-GBT?

    Is it about Lebai Lub-Ya!

    https://twitter.com/melayu_baru/status/1307533784586153988?s=20

    ReplyDelete
  3. Datuk Tamrin,

    THE ROLE, DUTIES, RESPONSIBILITIES & POWERS OF CITIZENRY TO ENSURE THE SUPREMACY OF THE LAW & UPHOLD THE RULE OF LAW

    The Federal Court decision in Sivarasa Rasiah is clear. Many countries and peoples throughout the world strive to uphold the rule of law where no one is above the law, everyone is treated equally under the law, everyone is held accountable to the same laws, there are clear and fair processes for enforcing laws, there is an independent judiciary, and fundamental liberties & human rights are guaranteed for all. The principle whereby all members of a society are considered equally subject to publicly disclosed legal codes and processes is well-enshrined in Art. 8(1) of the Federal Constitution.

    Hence, the rights and powers of Citizenry duly entrenched in the Federal Constitution provide the legitimate expectation and clearly enhance the roles, duties, responsibilities and powers of Citizens to ensure the Supremacy of the Law and uphold the Rule of Law through effective citizen participation in democratic and development processes.

    Furthermore, through the exercise of Citizens Freedoms such as the freedom of expression etc. under Art. 10(1), Citizens are able to ensure the Supremacy of the “Law” which therefore means a system of law that encompasses the procedural and substantive dimensions of the rule of law, and thus uphold the Rule of Law. This is the point at which Articles 8(1) and 10(1) interact.

    ReplyDelete
  4. Saya amat berharap Datuk Tamrin Abdul Ghafar, pejuang kebenaran, rakyat, demokrasi & keadilan dapat membuat aduan dan memberi maklumat kepada pihak polis di bawah Seksyen 107 Bahagian 5 Bab 12 Kanun Acara Jenayah berkaitan kes berkemungkinan melibatkan jenayah-jenayah di bawah s.377 Kanun Keseksaan iaitu seks di luar tabii dan lain-lain aksi lucah yang dipamerkan suspek-suspek di bawah Kanun Keseksaan. Aksi-aksi klip video ada disebarkan di sini : https://twitter.com/melayu_baru/status/1307533784586153988?s=20

    Semalam, saya dimaklumkan bahawa Sistem Aduan Polis (PRS) tergendala.

    Semoga keberanian dan kecekalan Datuk Tamrin berusaha!

    ReplyDelete
  5. Looking at the business life cycle of business entities in Malaysia impacted by the Covid-19 global pandemic, perusing over the availability of capital financing options as a result. We’ll have life cycles that began with the life and then growth, shakeout and maturity. Plotting sales or revenue, starting from zero, ramping up to growth, plateauing at maturity and potentially declining or extending through a life cycle extension and continuing to grow from there on and thus achieve profit.

    Generally speaking, business risk declines over time. This means that there’s an inverse relationship to debt funding. A new start-up will assuredly be unable to get debt funding and will all have to be equity unlike mature established businesses that are able to use a lot of debt funding and might not have to use as much equity although equity is generally available throughout its entire life cycle.

    Thus, using the illustrious and renowned Tamrin Ghafar MARA Leadership Model, what are the capital financing alternatives and underwriting facilities being made available to the new business community by this regime in power to reduce business risks and enhance ROI?

    ReplyDelete

R A S U A H

R   A   S   U    A   H REFORMASI REFORMATI Tamrin  Tun  Ghafar   Rabu - 14/02/24 ( 1 - 17 ) 1.   Kali  pertama  Dewan PWTC  tiba - tiba  sen...