Monday 19 October 2020

MUHYIDDIN UMPAMA BUAH DURIAN YANG PASTI JATUH

MUHYIDDIN  UMPAMA  BUAH  DURIAN  YANG  PASTI  JATUH

Tamrin Tun Ghafar

Selasa - 20/10/20
( 1 -  27 )


1.   Umpama buah durian yang hanya menunggu masa untuk gugur, ia tak perlu lagi  dijolok, hanya menunggu angin sepoi meniupnya.

2.   Apabila dia jatuh, yang lain pun akan ikut sama; maka bolehlah dijual di kaki-kaki lima  untuk dimakan -  Insha Allah  itulah yang AKAN  berlaku  kepada Muhyiddin dan   pengampu - pengampu beliau dalam masa terdekat ini.

3.   Itulah balasan tunai  ALLAH  SWT  kepada PENGKHIANAT - PENGKHIANAT  yang sanggup menggigit tangan yang pernah menyuap makanan kepada mereka.

4.   Berdoalah  agar isu  NIKA  GEE, SEMBURIT  dan  FITNAH  yang melibatkan  isteri kedua  tidak akan dikorek sehingga ke lubang cacing selepas ini.

5.   Tak boleh dibayangkan  setiap  malam  sebelum tidur  dan  setiap pagi,  mereka ini - Muhyiddin, Hamzah  dan Azmin dok terbayang  dan  berfikir  berapakah  jumlah sokongan atau undi  yang masih kekal  menyokong mereka atau jumlah yang dah lari.

6.  Apakah Muhyiddin boleh  dianggap seperti lukisan karikatur dibawah ini :

          🙈🙉🙊

BUTA , PEKAK , BISU

7.  Terdapat pepatah 

     'Umpama  Musang
      Berbulu  Ayam'

yang membawa maksud  orang  jahat  yang  berpura - pura  baik; tujuan  pepatah ini  memberi  kita AMARAN  supaya senantiasa  berhati - hati  dan  berwaspada terhadap  orang  sebegini agar :

      'Pisang Tidak
       Berbuah Dua Kali'

8.   Kini  beliau  sedang  bersembunyi di sebalik  WABAK  COVID 19  konongnya  dengan entah berapa kali  Perutusan Khas disampaikan  dan membaca  doa yang sama  yang  di diulang - ulang  di kaca  TV, beliau ini pemimpin yang  baik dan boleh dipercayai, itulah  mainan politik bagi menguatkan  kedudukannya.

9.   Apa pun yang  dilakukan  rakyat mula jemu dan hilang kepercayaan terhadap beliau.

10.   Mengikut Abu Hurairah RA , Rasullullah SAW  BERSABDA -  3 tanda atau ciri bagi  mengenali orang  MUNAFIK :

i.    Apabila Dia
      Bercakap Dia
      Bohong

ii.   Apabila Dia 
      Berjanji Dia
      Tidak Tepati

iii.  Apabila Dia
      Diberi Amanah
      Dia Khianati

11.  'Adat Melayu
        Pantang Khianat
        Orang Khianat
        DiMakan Kutuk
        Menurut Nafsu
        Datanglah
        Laknat
        Orang Laknat
        Matinya Teruk'

12.  ALLAH  SWT  bukan sahaja  BENCI  kepada orang yang besikap  MUNAFIK tapi  juga berjanji neraka jahanam bagi mereka yang MENYOKONG  atau  BERSEKONGKOL  dengannya.

13.   Dijelaskan lagi dalam  Surah Al Baqarah, muka surat 25, ayat 167  yang bermaksud :

   "Dan Bagi Orang - Orang Yang Mengikutinya Berkata Sekiranya DiBeri Kesempatan  ( kembali ke dunia ) Tentu Kami Tidak Akan Mengikuti Mereka; 

Mereka Tidak Akan Keluar Dari Neraka"

14.   Rakyat khususnya pengundi - pengundi pada Pilihanraya Umum  ( PRU ) yang lepas masih ingat janji beliau  bahawa beliau TIDAK  AKAN  KEMBALI  LAGI  BERSAMA  UMNO kerana  UMNO  adalah parti PEROMPAK  dan PAS pula kononnya parti yang memperjuangkan Islam tapi MENYOKONG  PEROMPAK - Islam jenis apa ini? soal beliau.

    " NO  WAY " !!!

itulah janji dan teriakan Muhyiddin  yang disambut dengan tepukan gemuruh oleh mereka yang membanjiri ceramah beliau.

15.  Tak sampai 2 tahun sahaja, dek gilakan kuasa segala CAKAP, JANJI  dan AMANAH  yang diberi rakyat telah disia - siakan.

16.   Terserahlah kepada pembaca  membuat perhitungan sama ada Muhyiddin  MENEPATI ciri - ciri  seperti orang MUNAFIK  yang telah diSabdakan Rasullulah SAW atau sebaliknya.

17.   Covid-19 yang melanda negara kita BERPUNCA    dari Pilihanraya Negeri Sabah; perkara ini telah diakui oleh beliau sendiri.

18.  Pilihanraya Negeri TERPAKSA  diadakan ekoran  mainan politik kotor Muhyiddin yang mahu menggantikan Shafie Apdal  dengan Musa Aman.

19.   Umum semua tahu Muhyiddin telah menghantar Hamzah Zainuddin, Menteri Dalam Negeri merangkap Setiausaha Agung BERSATU  dan Nardin  Awang , Setiausaha Politiknya sendiri untuk MENDESAK  TYT  mengikut telunjuk mereka, namun ditolak dan atas cadangan Shafie, Dewan Negeri pun dibubarkan.

20.  Pemimpin -  pemimpin UMNO yang dipimpin oleh Zahid Hamidi  adalah merupakan PONDAN  TUA  yang sanggup dipermainkan oleh Muhyiddin.

21.  BERSATU yang HANYA punyai 6 Kerusi  BOLEH MEMPERDAYA  UMNO  yang punyai  39 Kerusi sehingga sanggup bersetuju Muhyiddin diketengahkan walaupun asalnya BERSATU Muhyiddin hanya diwakili 6 Ahli Parlimen  SEBELUM  Pengkhianat UMNO  dan PKR  melompat ke kolam  BERSATU  seperti katak.

22.  Yang terbaharu apabila UMNO  sanggup 
MENGALAH  memberi jawatan Ketua Menteri Sabah kepada BERSATU sedangkan UMNO  mendapat sokongan lebih daripada BERSATU.

23.  Sepatutnya dengan jumlah Menteri dan Timbalan yang terbesar di dunia dan hampir kesemua Ahli - Ahli Parlimen telah  digula - gulakan dengan jawatan GLC namun sokongan terhadap beliau di Parlimen terus berkurangan BUKAN  bertambah; nyawa beliau senantiasa dihantui oleh  ketidakstabilan sebagai seorang pemimpin.

24.  ANDA  SUDAH  GAGAL  atau dalam bahasa Inggerisnya, YOU  ARE  A FAILURE.

25.   Bagi MEMUDAHKAN  tugas   Duli Yang Di Pertuan  Agong dan bagi MEMBUKTIKAN  anda bukan jenis makhluk yang hanya mementingkan diri dari rakyat dan jika  masih BERMARUAH  maka disarankan  adalah  lebih baik MELETAK JAWATAN  sebelum dicampak keluar.

26.   YOU  ARE  FIGHTING  A  LOSING  BATTLE.

27.  Semoga tulisan saya ini dapat dibaca oleh semua termasuk Muhyiddin dan konco - konconya.

Wassalam
Terima Kasih.

1 comment:

  1. THE STRINGENT NEED FOR A GLOBAL CAPITAL MARKETS REGULATORY, COMPLIANCE & ENFORCEMENT BODY

    In 2015, the EU proposed an action plan on a capital markets union (European Commission (2015)). Thus, to ensure the regulatory integration of international capital markets conform to global standards, the proposed EU action plan should be taken up at the UN Secretariat level to ensure strict regulatory compliance & enforcement by agencies such as the WTO, IMF, World Bank etc. and the global sanction of the heaviest penalties imposed upon criminals abusing the capital markets. Taking the 1MDB Global Kleptocracy Scandal as a case study, Malaysians will provide strong support.

    ReplyDelete

10 TAHUN LAGI DAP AKAN JADI TUAN

10  TAHUN  LAGI  DAP  AKAN  JADI  TUAN Tamrin  Tun  Ghafar Khamis - 04/04/24 ( 1 - 19 ) 1.   Ketika  sebok  hendak  menyambut  Hari  Raya  y...