Sunday 3 May 2020

GENDANG PERANG SUDAH BERBUNYI - LEBIH BAIK BERUNDUR SEBELUM DIHUMBAN KELUAR

GENDANG PERANG SUDAH BERBUNYI - LEBIH BAIK BERUNDUR SEBELUM DIHUMBAN KELUAR

Tamrin Tun Ghafar

Selasa - 05/05/2020
( 1 - 35 )


1. Bagi menghormati Bulan Ramadhan ini saya telah bertekad untuk tidak membuat sebarang komen seperti yang lazim dilakukan.

2. Namun dengan beberapa peristiwa dan kenyataan politik beberapa hari ini, tidak dapat tidak atau suka tak suka saya TERPANGGIL juga untuk memberi ulasan.

3. Walaupun ramai yang bersetuju namun tidak dapat dinafikan ada juga segelintir 'pengampu- pengampu' yang tak senang dengan pandangan dan kritikan saya sama ada secara terang - terangan mahu pun secara sinis.

4. Kita perlu menegur dan BERCAKAP BENAR jika mahu melihat negara kita terus maju, malah lebih maju dari negara lain yang sudah maju.

5. Perkara ini tidak mustahil; jika kita masih ingat kehebatan negara kita pada awal 1990 dibawah pimpinan Dr. Mahathir Muhammad ketika itu, negara kita disanjung tinggi sehingga digelar 'THE ASIAN TIGER' oleh dunia.

6. IMF dan George Soros yang pernah mengkritik Dr. Mahathir ketika Asian Financial Crisis AKHIRNYA memuji kehebatan dan kecekapan beliau menangani situasi tersebut dengan baik dan berkesan.

7. Begitu juga walau pun TIDAK disenangi oleh 9 orang Raja - Raja Melayu, namun Dr. Mahathir memilih menyelamatkan negara dan rakyat dari terus 'DIBULI' dan dalam masa yang sama BERJAYA MENYELAMATKAN Institusi Raja Berpelembagaan semasa Krisis Perlembagaan dahulu; malangnya masih ada di kalangan mereka yang marah dan menggangap Dr. Mahathir seorang 'PEMBELOT’.

8. Tun Dr. Mahathir BUKANLAH MAKSUM seperti Hadi, beliau juga tak lepas dari melakukan kesilapan.

9. Menjelang Pilihanraya Umum ke14 pada 9hb Mei 2018, walaupun sudah menjangkau usia 93 tahun ketika itu namun Parti - Parti Gabunagan PH ( PKR , AMANAH, DAP dan BERSATU ) pada masa itu TERPAKSA memujuk Tun bagi mengepalai mereka bagi menumbangkan UMNO/BN.

10. Kerana keengganan Kerajaan Najib membenarkan penggunan nama dan simbol Pakatan Harapan ketika itu, AKHIRNYA mereka semua bersetuju MEMINJAM nama dan simbol PKR.

11. Situasi sama ini hampir menjadi kenyataan apabila PAS dibawah pimpinan Tok Guru Nik Aziz pernah membenarkan DAP ( yang kini dianggap oleh Hadi sebagai anti Melayu dan Islam ) bertanding atas nama dan simbol PAS.

12. Tun telah dipilih sebagai Pengerusi BERSATU dan Muhyiddin pula sebagai Presidennya.

13. Mengikut Perlembagaan BERSATU, Pengerusi mempunyai kuasa yang lebih dari Presiden; sebagai contoh Presiden MESTI TERLEBIH dahulu mendapat persetujuaan Pengerusi bagi segala apa yang hendak dilakukan, ini termasuk dalam perlantikan Setiausaha Agung Parti.

14. Langkah Sheraton telah mengubah corak amalan politik negara apabila Muhyiddin SANGGUP melupakan PERJANJIAN PERSEFAHAMAN antara 4 Parti Gabungan PH yang mana beliau sendiri menandatanganinya dan bekerjasama dengan UMNO , PAS dan disokong pula oleh GPS Sarawak dan 10 bekas Ahli Parlimen PKR pimpinan Azmin Ali bagi menubuhkan Kerajaan yang TIDAK DIPILIH rakyat.

15. Bagi mendapatkan jawatan Perdana Menteri, Muhyiddin selaku Pengerusi BERSATU Johor SANGGUP dengan mudah menyerahkan Kerajaan Johor dari BERSATU kepada UMNO.

16. Di Johor, Wakil-Wakil Rakyat dari Bersatu sudah TIDAK LAGI DIHORMATI oleh UMNO.

17. Rakyat Johor mula terasa telah DIPERALAT dan DITIPU oleh Muhyiddin dek kerana gilakan jawatan Perdana Menteri.

18. Mereka masih TERBAYANG bagaimana BENCI dan JANJI Muhyiddin bahawa apa pun jadi TIDAK AKAN BERSAMA UMNO lagi; jika di Jepun terutama di zaman SAMURAI dahulu demi menjaga maruah.....mmm faham sajalah.

19. Jika Dewan Negeri Johor dibubarkan dan diadakan pilihanraya semula, BERSATU yang kini ada 11 kerusi Dewan Negeri akan HANYA dapat TAK LEBIH 4 kerusi sahaja.

20. Pada rakyat Johor khususnya mereka terlalu bosan dari terus dipermain-mainkan dan ditipu seolah-olah undi mereka pada BERSATU TIDAK DIHORMATI, apa faedah menyokong BERSATU jika Muhyiddin yang kini sudah dapat apa yang diidamkan beliau selama ini, maka beliau sendiri TIDAK PEDULIKAN perasaan pengundi di sana.

21. Walaupun TIDAK BOLEH BERTAHAN LAMA atas sebab tekanan politik dan barah tali perut sehingga ada yang menggelarkan beliau sebagai Perdana Menteri setengah hari (beliau perlu balik ke rumah setiap hari dan berehat selepas mengambil ubat-ubatan) namun yang penting bagi Muhyiddin ia terukir dalam sejarah negara bahawa beliau pernah menjadi Perdana Menteri walaupun TAK SAMPAI setahun.

22. INILAH SIKAP MEMENTINGKAN DIRI daripada menghormati suara dan kehendak rakyat yang telah menolak UMNO dan PAS.

23. Memang benar apa yang dikatakan oleh Mat Sabu, Presiden AMANAH:

'YANG MENANG
JADI
PEMBANGKANG
YANG KALAH
JADI
KERAJAAN.’

24. Dalam politik tidak ada kawan dan lawan yang kekal - dulu Muhyiddin dan Azmin adalah 'orang kepercayaan' Tun Mahathir tapi demi kepentingan diri masing-masing, kedua-dua mereka sanggup MENIKAM Tun dari belakang; lupakah kita peristiwa Muhyiddin ‘menikam’ Abdullah Badawi dan lupakah kita bagaimana Azmin ‘menikam’ Anwar serta Wan Azizah ekoran ‘Langkah Kajang’?

25. Kedudukan Kerajaan Perikatan Nasional ( PN ) hari ini tak ubah seperti nyawa di hujung pedang.

26. Ekoran kenyataan Mat Hasan, Timbalan Presiden UMNO beberapa hari lepas, sudah ada laporan-laporan dibuat kepada ROS yang ingin kepastian apakah PN pernah didaftarkan seperti Barisan Nasional (BN) atau Pakatan Harapan (PH) dan bila pula Azmin Ali dan 9 orang Ahli Parlimen PKR mengisi Borang Keahlian BERSATU dan diluluskan pula oleh parti yang mana Tun bukan sahaja sebagai Pengerusi, bahkan telah diumumkan MENANG
tanpa bertanding bagi penggal akan datang sedangkan Muhyiddin sebagai Presiden pula menghadapi tentangan.

27. Bagi menentukan jawatan Perdana Menteri yang disandangnya itu tidak tergugat, beliau SANGGUP MENJADI PAK TURUT - kini tak ubah seperti mesin duit atau ‘ATM machines’ - siapa saja orang politik yang berjawatan tak kira ssma ada di Pusat mahu pun Negeri membuat ugutan, maka bagi menutup mulut, mereka akan diberi jawatan dalam GLC.

28. Muhyiddin selaku Pengerusi BERSATU Johor kini TIDAK MAMPU berbuat apa - apa terhadap UMNO yang terang - terangan membuli BERSATU di peringkat negeri Johor walau pun BERSATU mempunyai 11 Kerusi Dewan Undangan Negeri dan majoriti Kerajaan PN HANYA 1 Kerusi sahaja.

29. Difahamkan Kerajaan negeri Perak juga sedang bergolak di mana hampir kesemua Ketua - Ketua Bahagian UMNO TIDAK senang dengan Menteri Besar mereka yang kebetulan pula penyokong kuat Muhyiddin; jika ini berlaku BERSATU yang HANYA punyai 4 Kerusi Dewan Undangan Perak, termasuk 3 yang melompat, pasti akan tumbang.

30. QUE SERA SERA - APA NAK JADI, JADILAH - yang maha penting bagi Muhyiddin ialah jawatan Perdana Menteri saja.

31. Apakah benar RM250 Billion bagi menangani masalah yang dihadapi Makcik Kiah seperti yang pernah diumumkan dan disambut dengan titisan air mata gembira benar - benar mencapai sasaran atau satu lagi gula - gula yang dicampakan keatas tanah untuk kutipan Makcik Kiah?

32. Rakyat tak sabar menunggu bagi melihat sejauh mana Kerajaan PN ini boleh bertahan.

33. Muhyiddin ada 2 pilihan :

i. Bagi mengekalkan jawatan Perdana Menteri, tangguhkan lagi Sidang Parlimen ATAU,

ii. Pilih jalan mana yang sesuai untuk keluar SEBELUM DIHUMBAN - pintu depan, belakang, tingkap atau bak kata Hadi, Duta Khas kepada Perdana Menteri bertaraf Menteri, ‘melalui’ TEBUK ATAP'.

34. Bagi tujuan meraih simpati dan sokongan dan dalam masa yang sama MENYALAHKAN TUN kerana meletak jawatan, nasihat ikhlas saya Hentikan DRAMA atau MAINAN POLITIK konon nya beliau TAK BERMINAT nak jadi Perdana Menteri

35. ‘YA ALLAH MASUKKAN AKU DARI PINTU YANG BENAR DAN KELUARKAN AKU JUGA DARI PINTU YANG BENAR' - Amiin !


Wassalam
Terima Kasih.

9 comments:

  1. Antara kes undang-undang antarabangsa pertama yang saya pelajari dalam tahun 1997-1998 adalah kes Albert Baker v Katherine Mighell. Kes ini dirujuk dan disebut sebagai satu precedent dalam kaset syarahan/lecture subjek Undang-undang Antarabangsa kendalian University of Wolverhampton. Abuya Albert Baker suka berzina dengan anak dara British dan menjanjikan perkahwinan dan sebagainya. Abuya Albert dikatakan Bapa Penipu dalam Mahkamah secara terang-terangan. Ketua Agama apa kita semua tak tahu!

    Itulah yang berlaku apabila keturunan lanun yang disialkan semua nusa-bangsa menjadi Abuya!

    Tidak pula keturunan lanun tersohor seperti Edward "Blackbeard" Teach menjadi ketua agama dan menjajah negeri berdaulat seperti England!

    Itu semua sudah terpahat dalam sejarah!

    ReplyDelete
  2. ABUYA ABRAHAM s/o ABUYA ALBERT BAKER & SEXUAL SAFARIS
    As a University of Wolverhampton professional law graduate, I'd never heard of "sexual safari" until a BBC published news article that Abuya Abraham, hereditary leader of his religious cult, son of Abuya Albert his sex-loving and lying predecessor as stated in Court, was reported to be indulgent of sexual safaris as exposed by a British foreign affairs journalist!

    Apparently, sexual escapades and sexual safaris form part of the religious obligations of these Abuyas and their followers!

    https://www.bbc.com/news/uk-england-kent-34649330

    ReplyDelete
  3. Sebenarnya, syarahan/lecture dalam kaset subjek Undang-undang Antarabangsa kendalian University of Wolverhampton dan nukilan Tamrin Abdul Ghafar berkaitan Abuya Albert Baker dan teman kendaknya atau pasangan seksualnya, Cik Mighell telah lama menjadi bahan kajian Journal of Women's History, John Hopkins University, berdasarkan cara dan metodologi Abuya Seks memperlekehkan dan mempermainkan mangsa wanita :

    https://muse.jhu.edu/article/726985

    ReplyDelete
  4. Datuk Tamrin, I'm sure you have not forgotten :


    JUSTICE - THE CURRENCY OF STATESMEN OF THE PEOPLE
    Ghafar Baba once remarked that the process of ensuring justice is accorded to everyone and Dr. Syed Husin Ali in his memoirs continuously evokes the struggle of justice for the people to relate through involvement and political empowerment of the people, transparency and rule of law etc.

    https://books.google.com.my/books?id=-6DSDwAAQBAJ&pg=PA138&lpg=PA138&dq=ghafar+baba+law+justice&source=bl&ots=B3m7DMcdD8&hl=en&sa=X&ved=2ahUKEwj5yoCc3JzpAhXkzzgGHTwrBFcQ6AEwBnoECAcQAQ#v=onepage&q=ghafar%20baba%20law%20justice&f=false

    ReplyDelete
  5. BBC HIGHLY RATED FOR PROVIDING ACCURATE AND HIGH-QUALITY NEWS - TRUSTED AND ACCURATE!
    When BBC News published this news report and article found in the link below, included news and reports as clearly stated by renowned author and foreign affairs journalist, Colin Smith that Abuya Abraham, hereditary leader of a religious sexual occultism of a southern Malayan (now Malaysian) state, the son and successor of Abuya Albert Baker, a known British Court personality admonished by England's Master of the Rolls - took sexual safaris, a certain kind of religious pilgrimages, I had to check and verify the ACCURACY AND TRUSTWORTHINESS OF BBC NEWS :
    https://www.bbc.com/news/uk-england-kent-34649330

    This is well-known of BBC NEWS :
    People typically rated the BBC highly for providing accurate and high-quality news and current affairs. This is consistent with our annual news consumption research, which shows that seven in ten viewers of BBC News rate it as trusted and accurate.
    https://www.theguardian.com/media/2015/dec/16/bbc-rated-most-accurate-and-reliable-tv-news-says-ofcom-poll?CMP=share_btn_fb&fbclid=IwAR2N-st2xlPKyWLW75sWZZvsoehHaOy6E22JLrG19JXyBdCV3KShMQ_Ymeg

    I SALUTE BBC NEWS!

    ReplyDelete
  6. Sedih melihat Tun ditikam dari belakang oleh orang-orang Bersatu sendiri gara-gara kemaruk kuasa. Itu satu bab yang tak dapat diubah sebab dah tercatat dalam sejarah politik tanah air. Apa saja yang berlaku ada sebabnya dan ada hikmatnya atas kehendak Allah. Hanya Allah saja tahu kenapa DIA membenarkan peristiwa itu berlaku. Lantaran itu, aku lebih sanggup menerima seorang BACKDOOR PM daripada BACKSIDE PM yang tidak bermaruah dari segi akhlak dan moral yang bernama AI.

    ReplyDelete
  7. Hi Saudara Tamrin

    Sorry out of topic - jumping Frogs from JB to KL to Kuala Kangsar and now to Alor Star. All this Politikus turned Frogs should be boiled by the Sultans and Agong for betraying the trust of the people. If the Rulers continue smile and have tea with them, this will go on. This means that the Rulers are all condoning this.

    ReplyDelete
  8. Yuk Merapat Best Betting Online Hanya Di AREATOTO
    Dalam 1 Userid Dapat Bermain Semua Permainan
    Yang Ada :
    TARUHAN BOLA - LIVE CASINO - SABUNG AYAM - TOGEL ONLINE ( Tanpa Batas Invest )
    Sekedar Nonton Bola ,
    Jika Tidak Pasang Taruhan , Mana Seru , Pasangkan Taruhan Anda Di areatoto
    Minimal Deposit Rp 20.000 Dan Withdraw Rp.50.000
    Proses Deposit Dan Withdraw ( EXPRES ) Super Cepat
    Anda Akan Di Layani Dengan Customer Service Yang Ramah
    Website Online 24Jam/Setiap Harin

    ReplyDelete
  9. Numpang promo ya Admin^^
    ajoqq^^com
    mau dapat penghasil4n dengan cara lebih mudah....
    mari segera bergabung dengan kami.....
    di ajopk.club....^_~
    segera di add Whatshapp : +855969190856

    ReplyDelete

R A S U A H

R   A   S   U    A   H REFORMASI REFORMATI Tamrin  Tun  Ghafar   Rabu - 14/02/24 ( 1 - 17 ) 1.   Kali  pertama  Dewan PWTC  tiba - tiba  sen...