Saturday 20 February 2021

TALIAN HAYAT TERAKHIR

TALIAN  HAYAT  TERAKHIR 

Tamrin Tun Ghafar 

Ahad - 21/02/2021
( 1 -  25 )


1.   Jika kita masih ingat menjelang PRU14  lepas  yang berlangsung pada hari Rabu  9hb Mei 2018, rakyat, melalui DEKLARASI  RAKYAT   telah  meluahkan perasaan benci mereka kepada  UMNO/BN atas sebab - sebab yang telah diketahui umum. 

2.   Namun usaha itu TERBANTUT  apabila Agong dan sebahagian besar Raja - Raja  Melayu ketika itu  ENGGAN   mendengar  rintihan  mereka, malah ada Raja dan keluarga berkempen bagi memenangkan UMNO/BN; satu tindakan  yang  telah MELANGGAR   Perlembagaan. 

3.   Sebagai seorang PEJUANG, Tun yang ketika itu berusia 92 tahun, seperti seekor kuda  yang jatuh namun tetap bangkit semula, tidak putus asa. 

4.   Akhirnya rakyat ,  TANPA  MEMPEDULIKAN keengganan Agong dan Raja - Raja Melayu MENDENGAR  bantahan mereka,  buat pertama kali  sejak Merdeka  MENOLAK  UMNO/BN. 

5.   KINI  SEKALI LAGI   rakyat  benar - benar  MERAYU  agar  Agong dan Raja -  Raja Melayu MENGENEPIKAN  segala kepentingan  peribadi, jika ada, MENDENGAR   DAN  BERTINDAK  
MEMBATALKAN  DARURAT  yang telah  mereka persetujui DAN MENGGANTIKAN  SERTA MERTA  Muhyiddin  yang TELAH  HILANG  MAJORITI sebagai Perdana Menteri 

6.  Rakyat masih terbayang bagaimana di sebuah negeri 'bill board' yang besar dengan gambar Raja dan Permaisuri  dengan ayat "RAJA  ADALAH  PAYUNG  RAKYAT" ; begitu juga 'bill board' seorang Raja bersama Permaisuri dipayungkan seolah - olah  memberi mesej yang sama. 

7.  Apakah kali ini Agong dan Raja - Raja Melayu  AKAN  MEMBUKTIKAN  seperti  apa yang terpapar   di 'bill board'  tersebut ? 

8.  Apabila Megat Seri Rama, Laksamana Bentan melafazkan kata - kata 

RAJA  ADIL
RAJA  DI SEMBAH
RAJA ZALIM
RAJA DI SANGGAH 

ia sebenarnya adalah nasihat berbentuk kata - kata yang berguna dari  seorang rakyat  yang patuh, namum tidak dapat menahan kemarahannya. 

9.  Mulai peristiwa gelap itu yang diingati sebagai 

SULTAN  MAHMUD  MANGKAT  
DI JULANG 

sehingga  ke hari ini Melaka  yang melahirkan  ramai Sultan tidak lagi mempunyai Raja atau Sultan. 

10.   Kita bersyukur rakyat akur dan hormat Raja - Raja yang telah diberi kepercayaan. 

11.  Tidak seperti apa yang pernah dan sedang berlaku terhadap Raja - Raja di luar sana, seperti kebangkitan  Mao Tse Dong di China, Lenin di Rusia, Revolusi Rakyat di Perancis, Kebangkitan Rakyat di Indonesia dan di Iran dan kini apa yang sedang berlaku di Thailand yang sememangnya tidak terlintas dalam fikiran. 

12.  "JANGAN  BERI  AMANAH  KEPADA  GOLONGAN  TERPALIT  RASUAH "  -  itulah  tajuk yang tersiar di kebanyakan media cetak dan elektronik ekoran Titah Baginda Sultan Nazrin, Sultan Perak  tidak lama dulu. 

13.  Mengapa media begitu berminat  melaporkan ucapan itu?; apakah mereka ketandusan berita atau ada mesej tertentu yang hendak mereka sampaikan? 

14.  Seperti pesanan Khairuddin Abu Hassan, Mesyuarat Majlis Raja - Raja  PERLU MENELITI dan MENGHALUSI pandangan Azalina Othman Said, Peguam dan Timbalan Yang Di Pertua Dewan Rakyat. 

15.  Khairuddin sendiri dengan sokongan Majlis Peguam Islam Malaysia, Majlis Peguam Negara dan Tun Dr. Mahathir dan beberapa pemimpin PEJUANG  telah memulakan TINDAKAN  MAHKAMAH  terhadap  'nasihat' Muhyiddin yang TIDAK ADA  SOKONGAN majoriti Ahli - Ahli Parlimen  kepada Yang Di Pertuan Agong. 

16.  Yang Di Pertuan Agong adalah TUNGGAK  rakyat, justeru  kita  MESTI mempertahankan Institusi ini  ASALKAN kita semua faham dan akur bahawa PERLEMBAGAAN NEGARA ADALAH  SUPREME atau YANG TERATAS SEKALI. 

17.  Baru - baru ini Sarawak Report mendedahkan kononnya Tengku Mahkota Pahang  telah membeli sebuah rumah di England dengan harga  RM350 juta dengan belanja kos mengurus rumah tersebut ialah £5 juta atau RM25 juta setahun bersamaan RM2 juta sebulan. 

18.  Tidak mustahil laporan itu palsu atau sengaja diada - adakan  bagi tujuan  memburukan imej Tuanku dan Negara namun rakyat BERHARAP  Agong sebagai KETUA NEGARA  MENGGAMBIL  tindakan undang - undang dengan kadar SEGERA  terhadap Sarawak Report bagi MEMBERSIHKAN DIRI dan MENJAGA  MARUAH  rakyat. 

19.   JIKA tidak berbuat demikian berkemungkinan besar berbagai persoalan akan bermain di fikiran rakyat : 

i.   Apakah tuduhan Sarawak Report itu benar dan berasas 

ii.   Dari sumber kewangan  mana  Tengku  Mahkota Pahang itu  boleh membeli sebuah rumah di England yang begitu besar dengan harga belian RM350 juta dan kos penyelengaran sahaja berjumlah £5 juta  atau RM25 juta bersamaan RM2 juta sebulan 

iii.   Apakah Tengku Mahkota Pahang  TELAH  membayar cukai pendapatan dengan Lembaga Hasil Dalam Negeri  atau LHDN  hasil keuntungan perniagaan beliau ? 

iv.  Di harapkan  juga Agong  MENAFIKAN    cakap - cakap  dikalangan rakyat  bahawa disebabkan  kepentingan / keuntungan peribadi  maka  Muhyiddin  kini  AMAT  SELESA  dengan kedudukan beliau  WALAUPUN  TIDAK  PUNYAI  sokongan majoriti Ahli Dewan Rakyat ; ini jelas bertentangan dengan PERLEMBAGAAN 

20.  Perkara 34 (2), (3) dan (6) Perlembagaan - ia berhubung dengan: 

KETIDAKBOLEHAN
YANG DI PERTUAN  AGONG DAN PERMAISURI 

justeru rakyat ingin kepastian samada seperti yang termaktub dalam Perlembagaan  Agong boleh menggunakan kedudukannya MEMPENGARUHI Kerajaan dalam apa-apa keputusan dan tindakan untuk mendapatkan apa-apa projek diberikan kepada mana-mana syarikat atau badan atau individu yang akhirnya mendapat  keuntungan  perbadi atau keluarga; terserahlah kepada pakar-pakar Perlembagaan dan Mahkamah MENTAFSIRKAN perkara ini. 

21.  Yang penting kita rakyat Malaysia sama - sama membangunkan semula Negara ini dengan MENGHAPUSKAN  SEGALA  amalan rasuah, salah guna  kuasa dan mereka yang mengambil  peluang dan kesempatan  bagi kepentingan diri dan keluarga. 

22.  ‘JANGAN  BERI  AMANAH  KEPADA  MEREKA  YANG  TERPALIT  RASUAH  DAN  YANG  TIDAK BERMARUAH " 

23. Surah  Al - Waqi'ah  27 : 83 di muka surat 537 berbunyi : 

' Maka Mengapa Tidak Menghalang Ketika Nyawa Telah Sampai Di Korongkong ' 

24.  Kepada Yang Di Pertuan Agong dan Raja - Raja Melayu  ANGGAPLAH  RAYUAN  INI SEBAGAI  TALIAN HAYAT  TERAKHIR RAKYAT. 

25.   'JANGAN  SEBAB  NILA  SETITIK  ROSAK  SUSU  SEBELANGA'


Semoga Yang Di Pertuan Agong dan Raja - Raja  Melayu turut meneliti tulisan ini 

Wassalam
Terima Kasih

6 comments:

  1. Salam hormat saudara Tamrin Tun Ghafar

    1. Para 12. "JANGAN BERI AMANAH KEPADA GOLONGAN TERPALIT RASUAH " - itulah tajuk yang tersiar di kebanyakan media cetak dan elektronik ekoran Titah Baginda Sultan Nazrin, Sultan Perak tidak lama dulu.

    2. Tidak ada seorang pun dari raja-raja yang lain sambut Titah Baginda Sultan Nazrin, Sultan Perak itu. Apakah pendirian mereka tersebut? Mengapa mereka tidak zahirkan sokongan kepada Titah tersebut?

    3. Sebagai rakyat biasa kita ingin sangat nak dengar pendirian semua Raja-Raja Payung Rakyat terhadap hala tuju pimpinan negara yang mewakili Rajaa-Raja berkenaan.

    4. Adakah mereka tidak kisah melantik pemimpin yang pernah dihukum penjara atau yang sedang dibicarakan di Mahkamah atau yang telah dituduh tetapi belum sempat perbicaraan oleh Mahkamah.

    5. Adakah Raja-Raja tersebut takut hendak titahkan salah adalah salah dan betul adalah betul?

    6. Kalau mereka takut pada siapa mereka takut? Dan mengapa pula mereka takut pada hal, dalam perlembagaan negara, mereka adalah kebal dari Undang-Undang rakyat?

    7. Para 17. Baru - baru ini Sarawak Report mendedahkan kononnya Tengku Mahkota Pahang telah membeli sebuah rumah di England dengan harga RM350 juta dengan belanja kos mengurus rumah tersebut ialah £5 juta atau RM25 juta setahun bersamaan RM2 juta sebulan.

    8. Jika laporan Sarawak Report salah maka wajib DYMM Agong saman Sarawak Report kerana yang dituduh itu adalah Tengku Mahkota Pahang yang juga anakanda DYMM Agong sendiri.

    9. Andainya DYMM Agong tidak ambil tindakan sewajarnya untuk bersihkan nama Tengku Mahkota Pahang dari tuduhan tersebut maka ia akan jadi bahan momokan rakyat dan seluruh masyarakat dunia ke atas Malaysia - Raja-Raja, Semua Pemimpin dan Rakyat Malayasia.

    10. Jangan pula nanti dikaitkan pula dengan Kes Kerajaan Malaysia (khususnya yang dilakukan oleh DS Najib) yang dikatakan merampas harta rakyatnya sendiri. Kes ini sekarang sedang diurus oleh Mahkamah Dunia.

    11. Maklumat Kes ini boleh dibaca di pautan berikut:-

    http://neilkeenan.com/neil-keenan-update-what-goes-up-must-come-down/
    http://neilkeenan.com/neil-keenan-update-they-are-all-watching-you-malaysia/
    http://neilkeenan.com/neil-keenan-update-malaysian-dead-man-walking-caper-part-2/

    Sekian. Wassalamualaikum.

    ReplyDelete
  2. Selamat siang untuk semua warga negara Indonesia dan juga semua Asia, nama saya Nyonya Nurliana Novi, tolong, saya ingin membagikan kesaksian hidup saya di sini di platform ini untuk semua warga negara Indonesia dan seluruh Asia untuk berhati-hati dengan pemberi pinjaman di Internet, Allah benar-benar mendukung saya melalui ibu Nyonya yang baik

    Setelah beberapa periode berusaha mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan ditolak terus-menerus, jadi saya memutuskan untuk mendaftar melalui pinjaman online tetapi saya ditipu dan saya kehilangan Rp 15.000.000 dengan pemberi pinjaman yang berbeda.

    Saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman, jadi saya membahas dengan seorang teman saya yang kemudian memperkenalkan saya kepada Nyonya Elina, yang merupakan pemilik perusahaan pinjaman global, jadi teman saya meminta saya untuk mendaftar dari Nyonya Elina, jadi saya memanggil keberanian. dan menghubungi Mrs. Elina.

    Saya mengajukan jumlah pinjaman sebesar Rp500.000.000 dengan tingkat bunga 2%, sehingga pinjaman itu mudah disetujui tanpa stres dan semua pengaturan dilakukan pada transfer kredit, karena fakta bahwa itu tidak memerlukan jaminan dan jaminan pinjaman Transfer Saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi aplikasi mereka untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari dua jam uang pinjaman telah disetorkan ke rekening bank saya.

    Saya pikir itu adalah lelucon sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa akun saya dikreditkan dengan jumlah Rp500.000.000. Saya sangat senang bahwa Allah akhirnya menjawab doa saya dengan memerintahkan pinjaman saya dengan pinjaman asli saya, yang telah memberi saya keinginan hati saya.

    Mereka juga memiliki tim ahli yang akan menyarankan Anda tentang jenis bisnis yang ingin Anda investasikan dan bagaimana cara menginvestasikan uang Anda, sehingga Anda tidak akan pernah bangkrut lagi dalam hidup Anda.

    Semoga Allah memberkati ibu Elina untuk membuat hidup menjadi mudah bagi saya, jadi saya menyarankan siapa pun yang tertarik untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. Elina melalui email: elinajohnson22@gmail.com untuk pinjaman Anda
    Ada perusahaan palsu lain yang menggunakan kesaksian saya untuk mencapai keinginan egois mereka, saya satu-satunya dengan kesaksian sejati ini, ketika Anda menghubungi kemudian meminta mereka untuk bukti pembayaran di sana kepada ibu ,, Harap berhati-hati terhadap orang-orang ini, oke.

    Akhirnya saya ingin mengucapkan terima kasih untuk meluangkan waktu untuk membaca kesaksian hidup saya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda. Salah satu nama saya Nyonya Nurliana Novi, Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut Melalui email saya: nurliananovi96@gmail.com

    ReplyDelete
  3. Nama saya Rafif Apriani, saya membaca cerita bagaimana ibu Yanti Ari meminjam dari PINJAMAN KEPERCAYAAN GARANSI dengan bantuan perancang busana ternama DIAN PELANGI. Dalam kisahnya, dia menceritakan bagaimana dia kehilangan banyak uang (Rp28.000.000,00) dari pemberi pinjaman yang buruk karena dia membutuhkan pinjaman untuk meningkatkan usahanya.
    Dia juga menceritakan bagaimana dia menghubungi Dian Pelangi yang menginstruksikan dia untuk menghubungi Ibu Ana Micheal dari PINJAMAN KEPERCAYAAN GARANSI dan itulah cara dia meminjam pinjaman yang dia butuhkan untuk meningkatkan usahanya. Jadi saya melihat cerita ibu Yanti Ari dengan detailnya, detail Dian Pelangi dan Ibu Ana Michael dari PINJAMAN KEPERCAYAAN GARANSI yang mereka semua pinjam.

    Detil Dian Pelangi :: email: (DIANPELANGIINDONESIA@GMAIL.COM)
    dia tinggal di Jakarta.
    Detil Ibu Yanti Ari :: Nomor teleponnya: +62821-1644-0184
    Nomor Whatsapp: +62821-1644-0184
    dia tinggal di Kota Medan, emailnya: ARIY6261@GMAIL.COM
    Dan akhirnya perusahaan pinjaman asli yang saya ingin siapa saja yang membutuhkan pinjaman dapat menghubungi karena saya sekarang menjadi saksi yang hidup dan semoga Allah selalu memberkati hari saya menghubungi mereka.
    Nama perusahaan: PINJAMAN KEPERCAYAAN GARANSI, alamat email: (ANAMICHAELGUARANTYTRUSTLOANS@GMAIL.COM)

    Ketika saya menghubungi ibu yanti dia memberi tahu saya bagaimana dia meminjam dari ibu Ana Michael tentang PINJAMAN KEPERCAYAAN GARANSI dan seluruh prosesnya. Dengan senang hati saya sampaikan kepada masyarakat umum bahwa Ibu Ana Michael dari GUARANTY TRUST LOANS adalah yang terbaik dan terpercaya.
    Anda dapat menghubungi saya untuk lebih jelasnya melalui email saya: rafifapriani@gmail.com
    Saya berharap orang-orang yang menginginkan pemberi pinjaman yang andal melihat ini.

    ReplyDelete
  4. Do you need personal loan?
    Loan for your home improvements,
    Mortgage loan,
    Debt consolidation loan,
    Commercial loan,
    Education loan,
    Car loan,
    Loan for assets.
    financialserviceoffer876@gmail.com Whatsapp +918929509036

    ReplyDelete
  5. Halo semuanya, nama saya Indrias Priastuti seorang wanita dari indonesia, dan saya bekerja dengan negara berkembang biak, dan kami telah mendengar dan juga dari perusahaan pinjaman, saya ingin segera menggunakan media ini untuk seluruh indonesia untuk mencari pinjaman internet Sangat hati-hati - Berhati-hatilah agar tidak jatuh ke tangan scammers dan penipu, ada banyak kreditur kredit palsu di sini di internet dan beberapa dalam upaya asli dan nyata,

    Saya ingin memberikan kesaksian saya tentang bagaimana ALLAH membimbing saya ke pemberi pinjaman nyata dan dana pinjaman nyata telah mengubah hidup saya dari rumput menjadi Anugerah, setelah saya tertipu oleh beberapa kreditur kredit di internet, saya kehilangan banyak uang untuk biaya pendaftaran . . , Garansi, pajak, dan setelah pembayaran saya masih belum mendapatkan pinjaman saya.

    Setelah berbulan-bulan di internet dan jumlah uang yang dihabiskan tanpa mendapatkan pinjaman dari perusahaan mereka, maka saya menjadi sangat putus asa untuk mendapatkan pinjaman dari kreditur kredit asli online yang tidak akan menambah rasa sakit saya jadi saya memutuskan untuk menghubungi teman saya yang baru saja mendapatkannya. Pinjaman online, kami meresmikan kami tentang masalah ini dan dia menceritakan kisah seorang wanita bernama Mrs ELINA JOHNSON yang merupakan CEO ELINA JOHNSON GLOBAL LOAN.

    Maka saya dan suami mengajukan aplikasi untuk jumlah pinjaman (Rp 1.000.000.000) dengan tingkat bunga rendah 2%, tidak menjaga usia saya, karena saya mengatakan apa yang saya ingin membangun bisnis saya dan pinjaman saya telah disetujui dengan mudah. Tidak ada stres dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit dan dalam waktu kurang dari sehari setelah sertifikat yang saya setorkan ke bank dan impian saya masuk. Jadi saya ingin saran yang memerlukan panggilan cepat sekarang atau email di elinajohnson22@gmail.com

    Tidak hanya sampai di situ, sang ibu memastikan tim ahlinya membantu Anda dalam berinvestasi sehingga Anda tidak akan pernah bangkrut lagi dalam hidup Anda.

    Dia adalah wanita yang sangat baik dan dia tidak tahu saya melakukan ini. Saya berdoa semoga ALLAH memberkati dia untuk hal-hal baik yang telah dia lakukan dalam hidup saya. Anda juga bisa menghubungi saya di indriaspriastuti2@gmail.com nice day info lebih lanjut..

    ReplyDelete
  6. Singkat kata untuk keuntungan luar biasa yang anda bantu saya perolehi hanya dalam seminggu dengan strategi pilihan binari. Maaf kerana saya ragu pada awalnya, saya melabur $ 200 dan memperoleh $ 2,500 hanya dalam satu minggu, dan terus melabur lebih banyak lagi, hari ini saya mempunyai kewangan berjaya, anda boleh menghubunginya melalui E-mel: (tdameritrade077@gmail.com) whatsapp (+447883246472) Saya nasihatkan anda jangan ragu-ragu. Dia hebat.

    ReplyDelete

10 TAHUN LAGI DAP AKAN JADI TUAN

10  TAHUN  LAGI  DAP  AKAN  JADI  TUAN Tamrin  Tun  Ghafar Khamis - 04/04/24 ( 1 - 19 ) 1.   Ketika  sebok  hendak  menyambut  Hari  Raya  y...