Saturday 5 June 2021

ANDA SUDAH SUNTIK ?

ANDA  SUDAH  SUNTIK?

Tamrin Tun Ghafar

Ahad - 06/06/2021
( 1 - 21 )


1.   ASALKAN  apa saja buatan Amerika atau Britain, TIDAK  ADA  sebarang soal jawab, siasatan  dan kajian, TANPA LENGAH ianya  PASTI  lulus dan boleh digunapakai.

2.  Ini AMAT  BERBEZA   dengan  ubat COVID  dari China mahupun dari Russia.

3.  Berapa ramai rakyat China dan Russia mati setelah menerima suntikan buatan mereka sendiri  jika dibandingkan dengan kematian  di Amerika dan Britain sejak pengenalan ubat buatan mereka sendiri?

4.  Rakyat ingin tahu apakah tindakan melambat - lambatkan  penerimaan ubat COVID  ini  berasaskan kepada KAJIAN  SAINS   atau ADA  PERKIRAAN  LAIN? 

      YOU SCRATCH
      MY  BACK
      I  SCRATCH
      YOURS

5.  Apakah saintis kita lebih hebat dari pakar - pakar mereka yang sudah pun  menghantar rakyat mereka ke Orbit  dan mengeluarkan kuasa  nuklear?

6.  Biarlah rakyat menderita dan mati, biarlah angka positif dan kematian terus meningkat  ASALKAN  mereka  yang terlibat kaya raya dan bermewah ATAS kesengsaraan dan penderitaan rakyat yang mereka fikir boleh terus diperbodoh  dengan segala penipuan  mereka.

7.  SURAH  AL MULK
     mukasurat 563
     Ayat 13

Firman ALLAH  SWT :

'Rahsiakan Perkataanmu  atau nyatakan sahaja? ‘Sesungguhnya Dia Maha  Mengetahui Segala Isi Hati'.
      
    MAKSUDNYA

ALLAH SWT  mengetahui  SEGALA  APA  yang dilakukan kemudian disembunyikan dari pengetahuan  manusia.

8.  Apakah ini salah satu SEBAB  mengapa Parlimen  yang hanya mempunyai 220 orang MP  DIGANTUNG?

9.  Oleh kerana Agong  BERSETUJU  dengan  Mahiaddin mengisytiharkan darurat dan  MENGGANTUNG Parlimen maka TIDAK  BOLEH  DIPERSALAHKAN rakyat  apabila PARLIMEN  KINI  BERSIDANG  di jalan raya, warung dan di mana saja termasuk di media sosial.

10. Berbagai andaian dan cerita yang menyakitkan telinga  termasuklah dakwaan kononnya Agong, Mahiaddin, Khairy Jamaluddin 
yang di zaman Dollah Badawai dulu dikenali dengan panggilan 'Budak Tingkat 4' dan Menteri Kesihatan  MENERIMA  KOMISYEN  dari  beberapa pembekal - pembekal  vaksin tersebut  yang  berjumlah Ringgit Malaysia  puluhan juta - Wallahualam !!!

11.  Sememangnya tidak ada bukti namun bak kata pepatah :

       JIKA  TIDAK 
       ADA  ANGIN
       TAKKAN 
       POKOK  BOLEH
       BERGOYANG

       JIKALAU TIDAK
       BERADA - ADA
       TAKKAN  
       TEMPUA
       BERSARANG  
       RENDAH

12.  Rakyat kini DAHAGAKAN  jawapan seperti di bawah  sama ada dari Mahiaddin yang sibuk  dengan  'Perutusan Khasnya’, dari  Menteri Kesihatan dan 2 orang Timbalan yang makan gaji buta, dari Khairy, Menteri yang mengelolakan pembelian dan  pengimportan vaksin atau dari Menteri Kanan SEMBURIT  yang memberi pengecualian  ( exemption ) kepada ribuan kilang dan perniagaan  sedangkan Mahiaddin kata 'TOTAL  LOCKDOWN'  - pepatah Inggeris  menyebut :

    TOO  MANY  COOKS
    WILL  SPOIL 
    THE  SOUP

i.  berapakah jumlah Ringgit  Malaysia SEBENAR yang dibelanjakan membeli vaksin terebut?

  ii.  jenama dan buatan negara pengeluar produk?

  iii.  jumlah yang telah disuntik dari jumlah yang perlu diberi suntikan?

   iv.  adakah sesiapa MENERIMA KOMISYEN  sama ada di dalam atau di luar negara?

INGAT, TIADA  SESIAPA  PUN  TERKECUALI  DARI  PERLEMBAGAAN  DAN  UNDANG - UNDANG  TERMASUK   AGONG  JIKA  DIDAPATI  SALAH.

  SEPANDAI - PANDAI
  TUPAI  MELOMPAT
  PASTI  AKAN  JATUH
  KE TANAH  JUA.

13.   Rakyat juga ingin tahu  APA PERLUNYA  BERDAFTAR dengan MySejahtera untuk mendapat suntikan  SEDANGKAN setiap warganegara  mempunyai kad pengenalan ( KP ) - kan lebih mudah dengan  HANYA  KP mereka LAYAK  disuntik dan Kementerian Kesihatan  memberi kad pengesahan setelah suntikan?

14.  BAGI  MENENTUKAN  setiap  orang menerima suntikan, Kerajaan  British   kini  menggunakan kaedah  'PERPUSTAKAAN  BERGERAK'  yang pernah di satu ketika dahulu  dikendalikan oleh kita bagi MENENTUKAN  rakyat luar bandar TIDAK  TERCICIR dari membaca.

15.  Di Amerika setiap orang disuntik  apabila kenderaan mereka merentasi TOL.

16.  Selain dari membeli vaksin dari Luar Negara difahamkan  Kerajaan Jokowi, Indonesia  juga MENSYARATKAN   mana - mana pengeluar  MESTI  mendirikan kilang pengeluaran mereka secara usahasama bagi :

     a.  Menentukan keperluan bekalan yang cukup dengan lebihannya nanti boleh dieksport

     b.  Menyelamatkan pegaliran wang negara dari terus melimpah keluar.

    c.  Menyediakan peluang pekerjaan  yang banyak bagi rakyatnya.

17.  Lain di Malaysia, terlampau ramai Menteri yang sibuk cari publisiti murah sehingga bergaduh sesama sendiri.

18.  Di dalam kesibukan  Pergerakan Kawalan Perjalanan atau PKP   rakyat marhaen  yang susah dikenakan denda sewenang - wenangnya  jika melanggar syarat PKP tapi Perdana Menteri, Menteri dan Timbalan Menteri seolah  - olah  ada  KEKEBALAN; BIASANYA  TIDAK  ADA  SEBARANG  TINDAKAN  polis terhadap mereka - semua kes mereka yang :

    DAH  TERANG
    LAGI  BERSULUH

diarah TUTUP begitu sahaja - bak kata Mat Sabu :

        INILAH
        MALAYSIAKU.

19.  SEMBURIT  pula selain dari berkumpul beramai - ramai di kediamannya di Hari Raya, sibuk juga dengan memberi  PENGECUALIAN kepada ribuan pekilang dan perniagaan selain dari MENYIBUKAN DIRI  BERLAGAK MENCUCI SEBAHAGIAN  KECIL  RUANG  MASJIDIL HARAM sedangkan Kerajaan Saudi sejak dulu telah melantik pekerja - pekerja  Pakistan , Bangladesh  dan dari negara lain; ini drama alim beliau nak tutup kes SEMBURIT kot.

20.   SEMOGA  GAMBAR  DAN  KLIP  VIDEO  YANG  DILAMPIRKAN  MENCERITAKAN  SIAPA  SEMBURIT  SEBENARNYA.

Wassalam
Terima Kasih.

1 comment:

  1. Halo semuanya, nama saya Indrias Priastuti seorang wanita dari indonesia, dan saya bekerja dengan negara berkembang biak, dan kami telah mendengar dan juga dari perusahaan pinjaman, saya ingin segera menggunakan media ini untuk seluruh indonesia untuk mencari pinjaman internet Sangat hati-hati - Berhati-hatilah agar tidak jatuh ke tangan scammers dan penipu, ada banyak kreditur kredit palsu di sini di internet dan beberapa dalam upaya asli dan nyata,

    Saya ingin memberikan kesaksian saya tentang bagaimana ALLAH membimbing saya ke pemberi pinjaman nyata dan dana pinjaman nyata telah mengubah hidup saya dari rumput menjadi Anugerah, setelah saya tertipu oleh beberapa kreditur kredit di internet, saya kehilangan banyak uang untuk biaya pendaftaran . . , Garansi, pajak, dan setelah pembayaran saya masih belum mendapatkan pinjaman saya.

    Setelah berbulan-bulan di internet dan jumlah uang yang dihabiskan tanpa mendapatkan pinjaman dari perusahaan mereka, maka saya menjadi sangat putus asa untuk mendapatkan pinjaman dari kreditur kredit asli online yang tidak akan menambah rasa sakit saya jadi saya memutuskan untuk menghubungi teman saya yang baru saja mendapatkannya. Pinjaman online, kami meresmikan kami tentang masalah ini dan dia menceritakan kisah seorang wanita bernama Mrs ELINA JOHNSON yang merupakan CEO ELINA JOHNSON GLOBAL LOAN.

    Maka saya dan suami mengajukan aplikasi untuk jumlah pinjaman (Rp 1.000.000.000) dengan tingkat bunga rendah 2%, tidak menjaga usia saya, karena saya mengatakan apa yang saya ingin membangun bisnis saya dan pinjaman saya telah disetujui dengan mudah. Tidak ada stres dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit dan dalam waktu kurang dari sehari setelah sertifikat yang saya setorkan ke bank dan impian saya masuk. Jadi saya ingin saran yang memerlukan panggilan cepat sekarang atau email di elinajohnson22@gmail.com

    Tidak hanya sampai di situ, sang ibu memastikan tim ahlinya membantu Anda dalam berinvestasi sehingga Anda tidak akan pernah bangkrut lagi dalam hidup Anda.

    Dia adalah wanita yang sangat baik dan dia tidak tahu saya melakukan ini. Saya berdoa semoga ALLAH memberkati dia untuk hal-hal baik yang telah dia lakukan dalam hidup saya. Anda juga bisa menghubungi saya di indriaspriastuti2@gmail.com nice day info lebih lanjut..

    ReplyDelete

R A S U A H

R   A   S   U    A   H REFORMASI REFORMATI Tamrin  Tun  Ghafar   Rabu - 14/02/24 ( 1 - 17 ) 1.   Kali  pertama  Dewan PWTC  tiba - tiba  sen...