Sunday 11 August 2019

20180429 BATU DAN RANTAU - JANGAN CABUT HAK RAKYAT

BATU  DAN  RANTAU  -  JANGAN  CABUT  HAK  RAKYAT

Tamrin Tun Ghafar
Ahad  29/04/18
( 1 -  17 )

1.  Semalam  Sabtu 28/04/18  bermulanya proses rakyat menggunakan hak mutlak mereka menentutukan kerajaan  jenis apa yang patut dipilih untuk menjaga kepentingan mereka.

2.  Mengikut Perlembagaan Negara, TIADA siapa pun berhak menyekat, menghalang, memaksa dan mengugut sesiapa pun daripada mengundi dan diundi.

3.  SPR dan Polis  JANGAN  sekaki - kali menyalahgunakan kuasa mereka bagi membantu satu pihak  dan berusaha keras mengenepikan hak dan kebebasan pihak yang lain.

4.  Apa yang di lakukan oleh SPR  dan Polis di kawasan Parlimen Batu, WP  dan Kawasan DUN  Rantau, Negeri Sembilan adalah peristiwa yang malang, mendukacitakan dan memalukan.

5.  Kecacatan demi kecacatan dilakukan oleh Agensi - Agensi Kerajaan seperti ROS , SPR  dan Polis   yang telah diberi amanah bagi menguruskan perjalanan Pilihanraya  berjalan dengan bersih dan adil.

6.  Segala hasrat dan perasaan rakyat seolah-olah langsung TIDAK  DIPEDULIKAN.

7.  Yang penting bagi mereka UMNO / BN  mesti terus berkuasa selama lima tahun lagi walaupun sebahagian besar mereka sedar apa yang berlaku terhadap negara dan rakyat sejak beberapa tahun kebelakangan ini.

8.  Mereka bertindak seolah-olah mereka tidak peduli atau tidak percaya kepada JANJI  ALLAH  SWT.

9.  Yang penting bagi mereka ialah jawatan dan kemewahan. Mereka ini mungkin selalu  mendengar syarahan - syarahan agama
di masjid, surau dan TV tetapi masih memilih kebatilan dari kebenaran , yang bengkok dari yang lurus.

10.  Tidak perlulah saya menghuraikan satu persatu apa yang telah dilakukan oleh SPR  dan Polis semalam kerana saya percaya di zaman teknologi moden ini, sebahagian besar rakyat sudah pun melihat gambar-gambar dan juga video sebagai buktinya.

11.  Nasihat saya kepada  Ketua Polis Negara, Pengerusi SPR dan Ketua Pengarah ROS  agar HORMATILAH  hak rakyat.

12.  Segala jawatan, pangkat dan kemewahan adalah bersifat sementara sahaja di dunia ini.

13.  BERTAUBATLAH  SEBELUM  TERLEWAT kerana panjang pendeknya nyawa kita umpama hanya  senafas sahaja dan ia boleh berlaku pada bila-bila masa apabila sampai waktunya.

14.  Gunakanlah kuasa  mengundi kita dengan sebaik-baiknya nya bagi masa depan anak cucu kita.

15.  Bak pesan Tok Guru Nik Aziz Nik Mat - jika mereka bagi duit , ambil; jika mereka bagi kain songket ,  ambil dan jika mereka janji bulan dan bintang sekali  pun  kita setuju sahajalah asalkan kita tidak menjual maruah dan tidak terus membenarkan diri kita ditipu lagi.

16.  SETIAP  UNDI  ADALAH  SULIT DAN JANGAN TAKUT MENGGUNAKAN HAK KITA MENURUT PILIHAN KITA.

17. Hari Rabu 09/05/18 adalah hari keramat bagi kita yang cintakan negara ini.

SELAMAT MENGUNDI.

Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment

10 TAHUN LAGI DAP AKAN JADI TUAN

10  TAHUN  LAGI  DAP  AKAN  JADI  TUAN Tamrin  Tun  Ghafar Khamis - 04/04/24 ( 1 - 19 ) 1.   Ketika  sebok  hendak  menyambut  Hari  Raya  y...