Sunday 11 August 2019

20180501 HADI KERAP BERJUMPA RASULULLAH

HADI  KERAP  BERJUMPA  RASULULLAH
TTG 01/05/18

1.  Tidak mustahil bagi seseorang itu bermimpi berjumpa Rasulullah.

2.   Di zaman Arqam dulu saya sendiri pernah mengalami mimpi yang sama tapi tidak mendapat sebarang arahan dari Baginda, saya penuh sedar apa yang saya tuliskan ini.

3.  Saya hanya menceritakan pengalaman manis saya itu kepada isteri selepas beberapa tahun kemudian setelah Arqam diharamkan.

4.   Hari ini rahsia itu saya kongsikan setelah ada dua orang pemimpin tertinggi PAS  menceritakan perkara yang sama.

5. Kisah Hadi kerap berjumpa Rasulullah dalam mimpi dan bertindak mengikut arahan Baginda seterusnya tidaklah menghairankan saya.

6.  Kisah Hadi itu mengingatkan  saya kembali cerita Ustaz Ashaari Muhammad atau Abuya, pemimpin nombor satu Arqam  bermimpi berjumpa Rasulullah hampir setiap minggu dan mendapat arahan.

Ustaz Ashaari sudah lama kembali kepangkuanNya. ALFATIHAH.

7.  Saya pernah mengingatkan Mahir, salah seorang pegawai Arqam agar Ashaari dan isteri - isteri beliau merahsiakan sahaja mimpi-mimpi tersebut kerana selain ianya rahsia ALLAH  SWT, saya tidak mahu timbul perasaan riak di kalangan mereka.

8.  Saya masih ingat tidak seorang pun ahli jemaah Arqam yang berani mempersoalkan Ashaari dan isteri-isteri beliau berhubung kesahihan mimpi tersebut seolah-olah beliau ini adalah maksum.

9.  Mereka yang cerdik berfikir dan meragui kesahihan mimpi dan arahan-arahan  tersebut telah lari meninggalkan Jemaah Arqam.

10.  Mereka yang lari seperti Ustaz Halim dituduh sebagai anjing dan pengkhianat kepada perjuangan menegakkan  'Daulah  Islamiah’.

11.  Ashaari dan pengikut-pengikut  percaya bahawa beliau ialah Pemuda Bani Tamim dari Timur yang diamanahkan membawa panji-panji dan obor Imam Mahadi.

12.  Begitu taksub dan wala'nya pengikut-pengikut Arqam terhadap Ashaari ketika itu.

13.  Nasib baiklah Ashaari tidak mengeluarkan AMANAT seperti AMANAT HADI AWANG yang mengatakan sesiapa sahaja terkorban memerangi kerajaan negara ini yang mengamalkan perlembagaan kafir, maka mati mereka itu adalah mati syahid.

14.  Selepas Arqam diharamkan dan selepas Ashaari meninggal dunia barulah ada beberapa  orang 'panglima-panglima' Ashaari berani menceritakan perkara sebenar berhubung mimpi dan arahan tersebut.

15.  Mengikut mereka, bagi mempastikan jemaah terus kekal dalam perjuangan dan dalam masa yang sama ianya boleh mempengaruhi mereka yang masih di luar, maka mereka perlu menghebahkan mimpi-mimpi dan arahan-arahan tersebut.

16.  Sama ada mimpi dan arahan Rasulullah itu betul atau sebaliknya, hanya ALLAH  SWT sahaja yang mengetahui  segala-galanya.

17.  Kepada saya,  apa perlunya menceritakan mimpi Hadi bertemu dan seterusnya mendapat arahan Rasulullah sewaktu musim Pilihanraya ini.

18.  Apakah Hadi dan PAS mula merasai kepanasan sehingga terpaksa mengaitkan Baginda Rasulullah bagi memenangi Pilihanraya yang akan berlangsung pada Hari Rabu  9hb Mei ini?

Wallahhualam !!!

19.  Tapi, jangan kita lupa pesan Baginda Rasulullah, salah satu tanda dunia hampir kiamat ialah apabila ulama-ulama mula memperdagangkan ayat-ayat suci Al-Quran demi kepentingan duniawi.

20.  SEMOGA KITA SEMUA  TERMASUK HADI INSAF DAN BERTAUBAT SEBELUM NYAWA KITA DICABUT.

Salam
Mantan Ahli UMNO
Mantan Ahli PAS
Mantan Jemaah Arqam.

No comments:

Post a Comment

10 TAHUN LAGI DAP AKAN JADI TUAN

10  TAHUN  LAGI  DAP  AKAN  JADI  TUAN Tamrin  Tun  Ghafar Khamis - 04/04/24 ( 1 - 19 ) 1.   Ketika  sebok  hendak  menyambut  Hari  Raya  y...