Sunday 25 February 2018

20171110 MENGAPA ZAHID HAMIDI BERSUNGGOH2 MEMPERTAHAN KP SPRM


MENGAPA  ZAHID HAMIDI BERSUNGGOH2 MEMPERTAHAN  KP  SPRM.

Kata Zahid biarlah KP SPRM ini meneruskan tugas dia tanpa diganggu . Elakan pembunohan karekter ( character assassination).

Begitu juga  sikap Ketua Setiausaha Negara ( KSN ) membisu seolah olah  beliau pun bersetuju dng pendirian Zahid ini.

TAKKAN TEMPUA BERSARANG RENDAH JIKA TIDAK ADA APA2.

Dua kesalahan serious  dilakukan oleh KP  SPRM ini :-

1)  KP SPRM ini mungkin ada kewajaran  soheh yg ditimbulkanya berhubong dng pemotongan  budget untok SPRM ,   tetapi apakah Kabinet beranggapan tindakan KP ini TIDAK menyalahi mana2 Aturan dan Peraturan Pentadbiran Negara apabila beliau mempertikaikan keputusan Kerajaan  secara umum.

2) Terlibat dlm skandal dng isteri orang ( perlu diingatkan sudah hampir tiga bulan beliau maseh tidak membuat sebarang penafian umum walaupun cabaran demi cabaran diutarakan).

Dalam perkara ini apakah pehak Kerajaan beranggapan skandal sex seperti yg dilakukan oleh KP SPRM ini adalah amalan  biasa sahaja maka tidak perlu diambil sebarang tindakan undang2 walaupun undang2 yg sedia ada  berhubong kes sebagini maseh belum dihapuskan atau dipinda oleh Parlimen.

Yang aneh juga mengapa sehingga hari ini Jamil Khair Baharum  Menteri Agama , Ketua pengarah JAKIM  dan  selain Mufti Perlis yg bersuara  Mufti2 lain terutama kaki2 cakap seperti Mufti Perak dan Mufti Pahang senyap sunyi seolah olah anda semua melindungi maksiat yg dilakukan oleh KP SPRM itu  kerana mungkin ianya  pada anda tidak menyalahi Hukum ALLAH.

Begitu juga sikap membisu Hadi dan pewaris2  Nabi yang lain , apakah mereka dah terjumpa Ayat2 Suci dalam Al Quraan dan Hadith soheh yang mengatakan perbuatan keji sebagini dibolehkan.

Mereka boleh beralas dengan mengatakan jika perkara ini benar maka salah dari segi Hukum.


Saya sedar ilmu ugama mereka jauh lebih tinggi dari saya umpama langit dengan bumi tetapi sekadar mengingatkan bahawa segala pangkat , pingat , gelaran ,  kedudokan , gaji dan pendapatan lain dan kemewahan2   adalah bersifat sementara sahaja.  Saudara , saya , Sultan2 , peminta sedekah semuanya  sama iaitu  kita akan mati dan tidak boleh lari dari menghadapi hukuman  ALLAH apabila sampai masanya.

INGAT  JANJI ALLAH  SWT DALAM  KITAB SUCINYA  AL QURAAN  DAN PESANAN RASULNYA MUHAMMAD  SAW.

Dengan kenyataan Zahid dlm Parlimen , apakah ini menandakan Aturan dan Peraturan  Pentadbiran Negara sudah dipinda yg membenarkan keritikan terbuka terhadap Kerajaan oleh mana2 kakitangan Kerajaan . Jestru bolehkah Kerajaan mengumumkan keputusan tersebut  , dan seterusnya memberi  JAMINAN TERBUKA kepada kesemua Penjawat Jawatan Awam ( Civil Servants ) bahawa  mulai sekarang  mereka bebas mempersoalkan sebarang keputusan dan tindakan Kerajaan seperti yg dilakukan oleh KP SPRM ini TANPA sebarang tindakan disiplin akan  diambil terhadap  mereka yg bersuara secara terbuka nanti ( diharap Zahid tidak akan buat u-turn sekali lagi seperti yg pernah dilakukan sebelum ini dng menyalahkan kononnya jawapan  beliau diParlimen telah diputar belitkan oleh media yg tidak sehaluan dng Kerajaan ).

Berbagai andaian dan cakap2 yg sering  diperkatakan berhubong sikap dan tingkahlaku KP SPRM ini.

Ada cakap2 yang mengatakan Polis dan  Kerajaan hari ini tak ubah seperti seorang pondan - ada telor tapi perangai lebih lembut dari seorang gadis. Ada juga berpendapat  Peguam Negara dan Polis akan menutop kes ini dng mengeluarkan kenyataan seperti berikut : ' setelah mengkaji dng teliti oleh Polis dan Pasukan Tugas2 Khas yang ditubohkan maka adalah didapati segala gambar dan video yg diedarkan adalah perbuatan pehak2 yg cuba mencemar nama baik Kerajaan dan KP SPRM khasnya - maka kes ini ditutop ( No Further Action).

Ada juga mengatakan apakah tidak ada kuasa yang lebih hebat sehingga Kabinet terpaksa berdiam dalam kedua dua kesalahan tersebut.

Ada juga cakap2 dengan kelemahan dan kesalahan2 yang dilakukan maka beliau ( KP SPRM )  ini boleh digunakan untok terus memalu sesiapa  dan menutop mana2 kes yang diarah.
Pada saya KP SPRM tanya diri sendiri samada dia telah melakukan perkara2  jijik itu atau tidak.


No comments:

Post a Comment

10 TAHUN LAGI DAP AKAN JADI TUAN

10  TAHUN  LAGI  DAP  AKAN  JADI  TUAN Tamrin  Tun  Ghafar Khamis - 04/04/24 ( 1 - 19 ) 1.   Ketika  sebok  hendak  menyambut  Hari  Raya  y...