Sunday 14 October 2018

20180516 GARI MENUNGGU ANDA

GARI  MENUNGGU  ANDA

Tamrin Tun Ghafar
Rabu  16/05/18
( 1 - 21 )

1.  'Sepandai - pandai Tupai  Melompat  Akhirnya Jatuh  Ke Tanah Jua’ - itulah perumpamaan yang sesuai  sekali yang boleh disandarkan kepada nasib Dzulkifli Ahmad, mantan Ketua Pesuruhjaya SPRM.

2.  Meletak jawatan secara sukerela tidak bermakna anda boleh terlepas dari sebarang kesalahan undang-undang yang telah anda lakukan sebelum ini.

3.  Semasa berkuasa dahulu anda telah menzalimi ramai orang terutama mereka yang tak sebulu dengan kerajaan ketika itu.

4.  Walaupun baru disiasat  SAHAJA tetapi ada di antara mereka bukan sahaja dipakaikan dengan baju berwarna oren, bahkan digari dan dicampakan ke dalam lokap SPRM.

5.  Tanpa mempedulikan maruah, mereka di hina, dimalu dan diaibkan.

6.  Anda bermaharajalela seolah-olah anda akan berkuasa selama-lamanya.

7.  Mana-mana pegawai yang berbeza pendapat, mereka  sama ada ditukar atau dimasukkan ke ‘peti sejuk’ dalam perkhidmatan.

8.  Selaku Ketua Pesuruhjaya, anda telah merosakkan imej SPRM itu sendiri.

9.  Semoga mereka yang  selama ini menarik hidung anda seperti 'Kerbau Di Cucuk Hidung’ seperti Habibul Rahman, Rosmah Mansor dan beberapa yang lain boleh menyelamatkan anda daripada digari dan dipenjarakan.

10.  Selain telah mengadakan hubungan terlarang dengan  Shazleen
Hatta, isteri orang ketika itu, anda juga telah melakukan banyak perkara yang lain melanggar undang-undang.

11.  Ada  21 perkara yang anda perlu jawab nanti.

12.  Dari segi sejarah SPRM, anda merupakan seorang KP yang bertanggungjawab merosakkan nama baik SPRM itu sendiri selain dari tidak berakhlak mulia, bermaruah dan berintergriti.

13. Dzulkifli, you are a failure (Anda merupakan seorang yang gagal).

14.  Kepada Dzulkifli Ahmad, bersedialah menghadapi hidup baru bersama banduan lain di istana baru anda nanti sama ada  di Sungai Buloh, Kajang atau di mana - mana penjara yang lain.

15.  Bertaubatlah sebelum Malaikat datang mencabut nyawa anda.

16. Kepada Pegawai - Pegawai SPRM, selamatkanlah negara ini  dari segala amalan rasuah dan penyelewangan kuasa TANPA pilih kasih.

17.  Selepas ini SPRM harus diletakkan terus kepada Parlimen BUKAN lagi dibawah kelolaan Pejabat Perdana Menteri, ia perlu bebas dari segala gangguan politik.

18.  SPRM juga perlu diberi  anggota dan kuasa yang lebih seperti apa yang dilakukan di beberapa Negara seperti di Hong Kong dan Singapura selain dari diberi kuasa penuh mendakwa TANPA perlu merujuk kepada Peguam Negara.

19.  Seperti hasrat Perdana Menteri kita , Tun Dr. Mahathir , HAPUSKAN  SEGALA AMALAN  RASUAH  DAN  SALAHGUNA KUASA  DARI NEGARA INI.

20.  Kepada Dzulkifli Ahmad, giliran anda sudah tiba, BERANI  BUAT  BERANI  TANGGUNG.

21.  Semoga tulisan saya ini dapat dibaca oleh beliau , Pegawai - Pegawai SPRM dan kepada seluruh rakyat Malaysia yang mahu melihat negara  ini bersih dari sebarang amalan  rasuah.

Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment

R A S U A H

R   A   S   U    A   H REFORMASI REFORMATI Tamrin  Tun  Ghafar   Rabu - 14/02/24 ( 1 - 17 ) 1.   Kali  pertama  Dewan PWTC  tiba - tiba  sen...