Sunday 14 October 2018

20180514 JANGAN BAWA BUDAYA UMNO DALAM PH

JANGAN  BAWA  BUDAYA  UMNO  DALAM  PH

Tamrin Tun Ghafar
Isnin 14/05/18
( 1 -  24)

1.  Selepas Tun Dr. Mahathir melepaskan jawatan sebagai Perdana Menteri pada tahun 2003, rakyat telah memberi mandat baru kepada Abdullah Badawi ( Tun ).

2.  Pilihanraya dalam tahun 2004 telah menyaksikan UMNO dan BN mendapat majoriti yang amat cemerlang sekali dalam sejarah  politik tanahair.

3.  Oleh kerana terlalu menyakini keupayaan diri dan di cemarkan pula oleh 'budak - budak tingkat 4' yang di ketuai oleh menantu nya sendiri, sokongan rakyat mula merudum.

4.  Pada Pilihanraya 2008 ,  
UMNO dan BN buat pertama kali hilang 2/3 majoriti Parlimen dan 5 negeri pula terlepas ke tangan pihak lawan.

5. Kuasa rakyat tidak terhenti di situ sahaja apabila dalam pilihanraya 2013, UMNO dan BN dibawah pimpinan Najib Tun Razak sekali lagi merosot prestasinya.

6. Amalan rasuah dan penyelewangan kuasa, rompakan demi rompakan, hartanah2 strategik diserah begitu murah kepada syarikat - syarikat dari negara komunis China semuanya dilakukan secara terang - terangan.

7. Najib dan Menteri - Menterinya terlalu bongkak, angkuh dan biadap seolah -  olah negara  ini milik mak bapak mereka.

8. Mereka hanya melepaskan batuk di tangga sahaja tentang kesusahan rakyat, sedangkan dalam masa yang sama isteri dan anak masing-masing berlumba-lumba menayang kekayaan hasil pencurian wang rakyat.

9. Sesiapa yang mengambil tindakan undang - undang seperti Khairuddin Abu Hassan dan Matthias Chang  akan dipenjarakan dengan sewenang-wenangnya dengan tujuan menakut - nakut kan orang lain.

10. Kebencian rakyat begitu tidak tertahan lagi sehingga mereka telah membenamkan UMNO dan BN pada Pilihanraya Umum yang berlangsung pada hari Rabu lepas bersamaan 9hb Mei 2018.

11. Jika rakyat boleh menumbangkan UMNO dan BN, rakyat juga boleh menumbangkan Pakatan Harapan, justeru berhati-hatilah.

12. Kini nyawa UMNO dan BN berada di hujung pedang, bak kata pepatah 'Retak Menunggu Belah’.

13.  Tindakan beberapa pemimpin PH memperlekeh tindakan Tun semalam  tak ubah seperti ' Musang Berbulu Ayam ' atau 'Gunting Dalam Lipatan’.

14.  Umum tahu siapakah dalang sebenar yang  cuba mengenepikan Tun secepat mungkin sebagai Pemimpin PH dan Perdana Menteri yang begitu besar jasa dan pengorbanan beliau bagi menyakinkan sokongan dan kepercayaan rakyat terhadap PH.

15.  Percayalah rakyat sedang memerhati tindakan gelojoh orang - orang tertentu ini.

16.  Tanpa disedari, mungkin Zahid Hamidi sedang menggunakan seorang dua Ahli Parlimen PH dengan motif tertentu.

17.  Jika kementerian penting  seperti Kewangaan, Dalam Negeri dan
Pertahanan  dapat dikuasai oleh 'orang-orang' Zahid Hamidi yang berada dalam PH, maka  amalan rasuah dan rompakan akan berterusan.

18.  Nasihat saya kepada mereka ini, janganlah mengulangi kelemahan dan kesilapan pemimpin - pemimpin UMNO dan BN selama ini.

19.  Percayalah  'Sepandai- pandai Tupai Melompat, Akan Jatuh Ke Tanah Jua Akhirnya.’ Pepatah lain menyebut, ‘Sebab santan pulut binasa, sebab mulut badan binasa.’

20. Hentikan kepura-puraan seperti ‘pepat di luar, rencong di dalam’ atau ‘baik di luar, busuk di dalam.’

21.  Berilah peluang Tun menyusun Kabinetnya tanpa gangguan  dan dengan harapan kabinet ini dapat melaksanakan segala janji PH  yang terkandung dalam manifestonya, jika tidak bersetuju berbincanglah secara anak-beranak, bukan cuba menangguk di air keruh.

22.  Hormatlah Tun sebagai Perdana Menteri dan sebagai ‘ayah’  kita.

23. ORANG  YANG  TAMAK  DAN TIDAK IKHLAS AKHIRNYA AKAN RUGI.

24. Ingatlah rakyat sedang memerhati setiap tindakan dan kelakuan kita.

Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment

10 TAHUN LAGI DAP AKAN JADI TUAN

10  TAHUN  LAGI  DAP  AKAN  JADI  TUAN Tamrin  Tun  Ghafar Khamis - 04/04/24 ( 1 - 19 ) 1.   Ketika  sebok  hendak  menyambut  Hari  Raya  y...